همکاری شهرهای اروپایی در مبارزه با اقامت‌های غیرقانونی گردشگران

آمستردام و بارسلونا برای ایجاد رویکردهای پایدارتر مدیریت بازدیدکنندگان در فصل گردشگری و تغییر شیوه‌های سفر با یکدیگر همکاری می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداران آمستردام و بارسلونا، فمکه هالسما و آدا کولائو، مجدداً اتحاد خود را برای ایستادگی در برابر روند ورود بیش از حد مسافران و ترویج سیاست‌های پایدارتر برای توسعه گردشگری تأیید کردند. شهردار پایتخت هلند با همتای خود دیدار کرد تا تجربیات خود را از کار خود در این زمینه به اشتراک بگذارد.

آمستردام و بارسلونا سال‌ها است که با یکدیگر همکاری می‌کنند و برای اقدامات مشابهی مانند تنظیم فعالیت هتل‌ها در مناطق مرکزی یا مبارزه با آپارتمان‌های توریستی غیرقانونی و ازدحام بیش از حد گردشگر در مناطق خاص تلاش‌های بسیاری کرده‌اند.

شهردار بارسلونا از فعال شدن مجدد طرح شوک علیه آپارتمان‌های توریستی غیرقانونی خبر داد؛ طرحی که توسط دولت فعلی شهرداری ترویج شد و نتایج خوبی به همراه داشت. این تلاش به گسترش بی‌رویه این فعالیت‌های پایان داد و به لطف نظارت‌های بازرسی، تعداد اقامتگاه‌ها از حدود شش هزار آپارتمان گردشگری غیرقانونی به تعداد بسیار کم رسید.

همکاری شهرهای اروپایی در مبارزه با اقامت‌های غیرقانونی گردشگران

با پایان یافتن بسیاری از محدودیت‌های سفر ناشی از پاندمی کرونا، فعال‌سازی مجدد این طرح با تیمی متشکل از بیش از ۷۰ نفر، از جمله ۲۵ بازرس خیابانی شروع شده است تا از بازگشت فعالیت‌های غیرقانونی جلوگیری کنند. در حال حاضر بیش از ۲۱ هزار آگهی در پلتفرم‌های دیجیتال ردیابی شده است و تنها حدود ۳۶۰ آپارتمان که فعالیت توریستی را بدون مجوز ارائه می‌دهند شناسایی شده است.

در حال حاضر از مسئولان پلتفرم‌ها خواسته شده است که فوراً این اطلاعیه‌ها را تعلیق کنند و در غیر این صورت با جریمه‌ای بین سه‌هزار تا ۶۰ هزار یورو مواجه خواهند شد.

همچنین قرار است یک کمپین اطلاع‌رسانی راه‌اندازی شود تا به بازدیدکنندگان یادآوری شود که در آپارتمان‌های بدون مجوز اقامت نکنند. به عموم مردم نیز خدمات اقامتی توریستی بدون مجوز ارائه نمی‌شود.

شهردار آمستردام از رهبری بارسلونا در این رابطه و تعهد دو پایتخت به همکاری شبکه‌ای و هماهنگ با سایر شهرهای اروپایی تمجید کرد. فمکه هالسما، همچنین طرفدار محدود کردن فعالیت فرودگاه‌ها، به ویژه در مورد پروازهای کوتاه است تا با قطار جایگزین شوند.

وی بر اهمیت تداوم همکاری و به اشتراک‌گذاری تجربیات به منظور تلاش برای فعالیت‌های گردشگری پایدار و غیرشلوغ تاکید کرد.

کد خبر 581711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.