چلسی در فصلی که‌ گذشت!

چلسی در فصل ۲۰۲۱-۲۲ فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرد و پس از ۱۹ سال، مالکیت از آبراموویچ به کنسرسیوم تاد بوهلی سپرده شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چلسی یک فصل پرتلاطم را تحت هدایت «توماس توخل» پشت سر گذاشت؛ آن‌ها موفق شدند سوپرکاپ و جام باشگاه‌های جهان را به دست آورند و در لیگ قهرمانان در رقابت‌های داخلی، جام حذفی را به رقبا واگذار کنند.

درحقیقت تمام اتفاقات داخل زمین، تحت‌الشعاع اتفاقات خارج از زمین قرار گرفت؛ رومن آبراموویچ توسط دولت بریتانیا تحریم و مجبور شد پس از ۱۹ سال مالکیت باشگاه را به کنسرسیوم تاد بوهلی واگذار کند. در این آشفتگی، توخل به خوبی توانست این باشگاه بحران‌زده را به مقام سوم لیگ برتر برساند، به خصوص وقتی که به نظر می‌رسید با وجود مشکلات، این باشگاه نتواند به اهداف خود برسد.

میسون مونت؛ بهترین بازیکن فصل

«میسون مونت» برای دومین بار در سه فصل حضورش در چلسی، به عنوان بهترین بازیکن فصل این باشگاه انتخاب شد که البته به درستی هم این انتخاب صورت گرفته است. این ملی‌پوش انگلیسی با زدن ۱۶ گل در تمام رقابت‌ها و ارسال ۱۳ پاس گل، موقعیت خود را به عنوان یکی از مردان کلیدی آبی‌ها تثبیت کرد. با این حال، تیاگو سیلوا و آنتونیو رودیگر را نیز باید تحسین کرد، زیرا موفقیت آبی‌ها بار دیگر براساس کارهای دفاعی عالی آن‌ها رخ داد. سلیوا برزیلی همچنان با بازی‌های الهام‌بخش خود در خط دفاعی به مبارزه ادامه می‌دهد، در حالی که هم‌پست آلمانی او، با یک فصل فوق‌العاده خود را به عنوان یکی از بهترین مدافعان میانی در جهان ثابت کرد.

چلسی در فصلی که‌ گذشت!

بهترین گل فصل

آنتونیو رودیگر با ضربه خیره‌کننده‌اش از راه دور مقابل برنتفورد در آوریل، گلی زیبا به ثمر رساند، درحالی که ضربه حکیم زیخ در برابر تاتنهام در ژانویه هم، گلی عالی بود؛ با این حال، والی قشنگ متئو کواچیچ مقابل لیورپول تا حدودی همه چیز را داشت. با توجه به اینکه این بازیکن کروات دقیقاً به خاطر گلزنی‌هایش مشهور نیست، اما تکنیک فوق‌العاده‌اش نشان داد که بدنش را طوری تنظیم کرده که توپ به گوشه بالای تور دروازه "کائویمهین کلهر" برود. ورزشگاه استمفورد بریج فوران کرد و به لطف شلیک بی‌نقص کواچیچ، چلسی در بازی‌ای که در خطر شکست سنگین قرار داشت، به تساوی دو بر دو رسید.

بهترین بازی فصل

بهترین نمایش آبی‌ها در شرایط عجیبی رقم خورد. در میان نامشخص بودن آینده باشگاه و پس از شکست خانگی با نتیجه سه بر یک مقابل مادرید در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان، چلسی تقریباً در بازی برگشت در سانتیاگو برنابئو، مأموریت غیرممکن خود را نتوانست کامل کند. چلسی با گلزنی‌های مونت، رودیگر و تیمو ورنر، بازی فوق‌العاده‌ای انجام داد و در خانه‌ی موفق‌ترین باشگاه اروپا، با نتیجه سه بر صفر جلو افتاد. با این حال، پاس گل تماشایی لوکا مودریچ در بیرون از محوطه جریمه، رودریگو را قادر ساخت تا با یک ضربه والی خوب، بازی را به وقت اضافه بکشاند. آبی‌ها موقعیت‌های بزرگی را توسط کریستین پولیسیچ و کای هاورتز از دست دادند تا اینکه کریم بنزما نتیجه را به نفع مادرید رقم زد. چلسی در آن شب با نتیجه سه بر دو پیروز شد اما در مجموع چهار بر پنج به قهرمان ۱۴ دوره اروپا باخت. با این حال، این یک تلاش قهرمانانه از سوی چلسی در سخت‌ترین شرایط بود و آنها مورد تحسین قرار گرفتند.

چلسی در فصلی که‌ گذشت!

بدترین بازی فصل

روملو لوکاکو ممکن است با ۱۵ گل در تمام رقابت‌ها به عنوان بهترین گلزن چلسی به ثمر رسانده باشد، اما اولین فصل بازگشت او به استمفوردبریج به شکل غیرقابل انکاری، یک فاجعه بود. لوکاکو به عنوان قطعه گمشده پازل قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا که برای به ثمر رساندن گل‌های کافی برای حفظ قهرمانی در لیگ برتر معرفی شده بود، کاملاً آماده به نظر می‌رسید که بعد از خروج از اینتر که با آن‌ها به اولین اسکودتو بعد از ۱۱ سال رسیده بود، این بار ابعاد جدیدی به خط حمله لندنی‌ها اضافه کند.

با این حال، به سرعت مشخص شد که او برای سبک بازی تیم توخل مناسب نیست و یک مصاحبه غیرحرفه‌ای با اسکای اسپورت ایتالیا منجربه جنجال‌های بیشتری شد که باعث اخراج او به دلیل انتقاد از تاکتیک‌های مربی شد. البته، از همه طرف‌ها بخاطر به بی‌ثمر بودن این بازیکن، مقصر وجود دارد، اما هیچ کیفرخواست اهانت‌آمیزی در مورد اینکه او به عنوان یکی از گران‌ترین بازیکنان باشگاه چقدر بد عمل کرده است، وجود ندارد. لوکاکو اکنون با قیمتی بسیار ارزان‌تر درحال کوچ به سمت ایتالیا است.

چلسی در فصلی که‌ گذشت!

نتیجه

قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها برای آبراموویچ یک لحظه غرورآفرین بود، زیرا او از زمانی که در سال ۲۰۰۳ هدایت باشگاه را برعهده گرفت، تمام جام‌های ممکن به جز این را برده بود. با این حال جنجال‌هایی که همیشه در دوران سلطنت رومن ادامه داشت، سرانجام به او دامن زد و او را مجبور کرد که مالکیت چلسی را به بدترین شکل ممکن واگذار کند. مطمئناً شرم‌آور بود که چلسی در فصل ۲۰۲۱-۲۲ برای همیشه با آبراموویچ خداحافظی کند، با توجه به اینکه بازیکنان در طول یک فصل طاقت‌فرسا تمام تلاش خود را کردند. با این حال در مجموع ۶۳ بازی در تمام رقابت‌ها برای آبی‌ها برگزار شد که ۶ بازی آن، ۱۲۰ دقیقه به طول انجامید؛ بنابراین تعجبی نداشت که چلسی در پایان فصل احساس خستگی و ناامیدی کند، اما توخل و همکاران او باید از تلاش‌هایشان غرور زیادی بگیرند و با وجود مالکان جدید، باشگاه بالاخره می‌تواند گذشته را پشت سر بگذارد و به آینده‌ای روشن‌تر نگاه کند.

کد خبر 581682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.