بازارچه‌های فروش صنایع‌دستی ساماندهی شود

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: مدیریت شهری باید از صنایع دستی حمایت کند، چرا که صنایع دستی علاوه‌بر اینکه در اشتغال‌زایی و فعالیت‌های اقتصادی نقش بسزایی دارد، می‌تواند فرهنگ غنی یک شهر را نیز معرفی کند.

هوشنگ نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه صنایع دستی معرف فرهنگ و مذهب یک شهر یا جامعه است، اظهار کرد: واقعیت این است که شهرداری بضاعت مالی برای حمایت از این صنایع را ندارد، اما می‌تواند از ظرفیت سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی در این زمینه به‌خوبی استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه بازارچه‌های محلی از جمله جمعه‌بازار و دوشنبه‌بازار به عنوان یک نهاد سنتی محسوب می‌شود، ادامه داد: این بازارچه‌ها در گذر زمان تغییر کرده و شکل و جایگاه واقعی خود را در شهرها از دست داده است، اما می‌تواند مکان مناسبی برای فروش صنایع‌دستی باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد تاکید کرد: صنایع دستی مولد خوبی برای اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی است، اما لازم است عواملی که به شکل مستقیم و غیرمستقیم روی بازارچه‌ها تأثیر دارد، آسیب‌شناسی شود.

وی خاطرنشان کرد: مطالعه و تحقیق جدی نیاز است تا بتوانیم مشکلات موجود در حوزه صنایع دستی را شناسایی و مسیر را برای هنرمندان این حوزه هموار کنیم، اگر این بازارچه‌ها به‌صورت اصولی در شهر خرم‌آباد ایجاد و اطلاع‌رسانی دقیق درباره آنها انجام شود، هنرمندان و صاحبان صنایع‌دستی در مکان‌های معین در سطح شهر به عرضه محصولات خود خواهند پرداخت.

کد خبر 581673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.