تمدید تخفیف صدور پروانه در شهرک مشاغل کارگاهی زرین‌شهر

رئیس شورای اسلامی شهر زرین‌شهر گفت: با توجه به عزم مدیریت شهری برای تشویق اصناف به ساخت‌وساز در شهرک مشاغل کارگاهی تخفیف‌هایی در نظر گرفته شده برای دریافت پروانه ساخت با پیشنهاد مجدد شهرداری و تصویب شورای اسلامی شهر تا پایان تیرماه تمدید شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی سلیمیان امروز_ بیست‌وچهارم خردادماه_ در نشست بررسی آخرین وضعیت شهرک مشاغل کارگاهی شهر زرین‌شهر اظهار کرد: در قرارداد شهرک مشاغل کارگاهی زرین‌شهر بندی وجود دارد که بر اساس آن اگر مالکان اقدام لازم را در خصوص ساخت‌وساز انجام ندهند شهرداری می‌تواند قرارداد را لغو کند، اما مدیریت شهری با هدف حمایت اصناف بسته‌ای تشویقی را برای آنها در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه ارائه تخفیف‌ها در صدور پروانه ساختمانی سبب رونق بخشیدن به ساخت‌وسازها خواهد شد، افزود: بسته تشویقی مدیریت شهری در سال گذشته تخفیف ۴۰ درصدی را برای دریافت پروانه ساخت و تقسیط آن در نظر گرفته بود که لایحه آن توسط شهردار تدوین و توسط اعضای شورای اسلامی شهر به تصویب رسید؛ این طرح تا ابتدای اردیبهشت‌ماه ادامه داشت، اما اصناف به دلایل مختلف از این شرایط استفاده نکردند.

رئیس شورای اسلامی شهر زرین‌شهر تصریح کرد: با توجه به اهمیت آغاز ساخت‌وساز در شهرک مشاغل کارگاهی شهر زرین‌شهر و رفع مشاغل مزاحم شهری و بر اساس لایحه شهرداری زرین‌شهر و موافقت اعضای شورای اسلامی شهر این بسته تشویقی تا پایان تیرماه ۱۴۰۱ تمدید شد. اصناف باید به این نکته توجه داشته باشند که از لحاظ حقوقی مدیریت شهری نمی‌تواند اموال شهرداری را در پروژه‌هایی که تعهدی در برابر آن وجود ندارد، هزینه کند و از سوی دیگر باید پاسخگوی تصمیمات گرفته شده باشد؛ لذا تلاش شد در حیطه وظایف قانونی مدیریت شهری تخفیف و تقسیط برای صاحبان مشاغل در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای فاز دو و طرح توسعه ۱۷ هکتاری شهرک مشاغل کارگاهی زرین‌شهر منوط به تعیین تکلیف و پیشرفت ۶۰ درصدی ساخت‌وساز فاز نخست این شهرک بوده، اما به دلیل تحقق نیافتن این مهم با طرح توسعه این پروژه موافقت نشده است. از سوی شورای اسلامی شهر زرین‌شهر در خصوص واگذاری انشعابات به واحدهایی که هنوز ساخته نشده، پیگیری‌های لازم برای انجام این مهم مد نظر قرار دارد، با توجه به قوانین اداره برق تا زمانی که ساخت‌وساز یک واحد به اتمام نرسیده باشد این اداره مجاز به واگذاری انشعاب به متقاضیان نخواهد بود.

سلیمیان ادامه داد: با توجه به اینکه هزینه اجرای شبکه برق‌رسانی به بلوک‌ها از جمله ترانس و تجهیزات مورد نیاز به افرادی که اقدام به احداث مجموعه خود کرده‌اند، تحمیل می‌شد یا با افزایش بار مصرف بلوک‌ها باید نسبت به افزایش ترانس اقدام می‌کردند، لذا شورای اسلامی شهر در خصوص رفع این مشکل پیشنهاد مشارکت تمام مالکان بلوک‌ها، حتی افرادی که هنوز ساخت‌وساز نکرده‌اند را ارائه کرد، با اجرایی شدن این پیشنهاد هزینه خرید و نصب ترانس بلوک و تجهیزات مورد نیاز بین تمام مالکان تقسیم می‌شود و افرادی که اقدام به ساخت‌وساز کرده‌اند، با صرف هزینه کمتری می‌توانند انشعاب برق کارگاه خود را خریداری کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر زرین‌شهر گفت: با توجه به اینکه واگذاری انشعاب به افرادی که همچنان اقدام به ساخت‌وساز نکرده‌اند، با قوانین اداره برق سازگار نیست، بنابراین با همکاری اداره برق و پیگیری‌های انجام شده از طرف شورای اسلامی شهر و همراهی معاونت فنی برق منطقه‌ای استان اصفهان این مسئله رفع و با واگذاری انشعاب به تمام افرادی که در این مجموعه زمین خریداری کرده‌اند، موافقت شد.

وی اضافه کرد: با توجه به عزم مدیریت شهری برای تشویق اصناف به ساخت‌وساز در شهرک مشاغل کارگاهی تخفیف‌هایی در نظر گرفته شده است و دریافت پروانه ساخت با پیشنهاد مجدد شهرداری و تصویب شورای اسلامی شهر تا پایان تیرماه تمدید شد.

کد خبر 581670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.