برخورد قاطع با برهم زنندگان نظم شهری

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: از دادستان اهواز به عنوان مدعی‌العموم تقاضا می‌شود در مقابل زیاده‌خواهی، قانون‌شکنی و به خطر انداختن سلامت شهروندان مسئولانه و به هنگام عمل کنند، باید با کسانی که نظم شهر را به هم می‌زنند برخورد قاطع و قانونی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌اله زارع‌زاده امروز_ دوشنبه بیست‌وسوم خردادماه_ در نطق پیش از دستور خود در پنجاه و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز، اظهار کرد: فصل‌الخطاب همه ما قانون است، اگر در پرداخت حقوق کارگران شهرداری کاستی وجود داشته است، تقاضای شورای اسلامی شهر این است که موارد باید مطابق با قانون صریح عمل شود.

وی افزود: به‌هیچ عنوان قابل قبول نیست که فرد یا افرادی با تهدید کارگران قصد نادیده گرفتن قانون را داشته باشند، لذا از دادستان اهواز به عنوان مدعی‌العموم تقاضا می‌شود در مقابل زیاده‌خواهی، قانون‌شکنی و به خطر انداختن سلامت شهروندان، مسئولانه و به هنگام عمل کند، زیرا تکرار وضعیتی مانند جمع‌آوری نکردن پسماند برای شهروندان قابل قبول نیست؛ باید با کسانی که نظم شهر را به هم می‌زنند برخورد قاطع و قانونی شود.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: شهرداری یک نهاد غیر دولتی و عام‌المنفعه است که در ابعاد مختلف نزدیک به ۳۰۰ وظیفه قانونی برای آن تعریف شده است و در کنار آنها توقعاتی خارج از حیطه وظایف نیز وجود دارد که آنها را نیز انجام می‌دهد، البته مدیریت شهری برای اینکه بتواند وظایف ذاتی به خصوص اولویت‌دار را انجام دهد، باید درآمدهای خود را تحقق ببخشد.

وی اضافه کرد: یکی از منابع مهم درآمد شهرداری عوارضی است که تمام دستگاه‌ها، شرکت‌ها، ادارات دولتی و غیر دولتی و صنایعی که وجود آنها برای اهواز نعمت است، باید به شهرداری پرداخت کنند، این در حالی است که برخی ناقص و یا اصلاً به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.

زارع‌زاده گفت: در فرهنگ ما پرداخت به‌موقع عوارض سالیانه بهای خدمات به شهرداری توسط مردم نهادینه نشده است و در بسیار از موارد برای احقاق حقوق قانونی شهر که متعلق مردم است به تقاضا، مباحثه و جلسات مکرر متوسل می‌شویم.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری بودجه و منابع درآمدی مشخص دارد و تا زمانی که این منابع تحقق پیدا نکنند هیچکدام از برنامه‌های شهرداری در عمل محقق نمی‌شود، لذا به تمام مسئولان به‌ویژه صنایع بزرگ شهر اهواز و دستگاه‌هایی که به شهرداری تعهد مالی دارند، اعلام می‌کنیم که شایسته است که حق مردم اهواز را به موقع تمام و کمال پرداخت کنند.

کد خبر 581596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.