۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
ابرماه توت‌فرنگی را رصد کنید

کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان گفت: ماه، سه‌شنبه _بیست‌وچهارم خردادماه_ در صورت فلکی مارافسای به فاز "بدر" می‌رسد.

فاطمه فخرایی فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ماه سه‌شنبه –بیست‌وچهارم خردادماه- کل شب قابل مشاهده است زیرا حوالی غروب خورشید طلوع می‌کند و حوالی صبح غروب می‌کند. از بین ماه‌های کامل که در طول سال مشاهده می‌شوند.

وی افزود: گاهی اوقات با توجه به شرایط و فصلی که ماه در آن به حالت بدر می‌رسد و نام‌هایی مانند "ماه توت فرنگی" به آن اختصاص داده می‌شود، این نام‌گذاری‌ها در دهه‌های اخیر توسط کشاورزان در ایالات متحده رواج یافته است، آن‌ها ادعا می‌کنند اسامی استفاده شده ریشه‌ای باستانی از قبایل بومی آمریکا دارند؛ ماه کامل ژوئن را ماه توت‌فرنگی می‌نامیدند، این نام از فصل برداشت توت فرنگی در شمال شرقی ایالات متحده آمده است.

وی افزود: امشب طول دایره‌البروجی ماه از دید زمینی‌ها ساعت ۱۶:۲۱ دقیقاً ۱۸۰ درجه با طول دایره‌البروج خورشید فاصله دارد در طول شب‌های بعد، ماه هر روز حدود یک ساعت دیرتر طلوع می‌کند و در اواخر شب به سمت الراس می‌رسد، طی چند روز، فقط قبل از طلوع خورشید و صبح زود قابل مشاهده خواهد بود، با رسیدن به ربع آخر، یک هفته بعد از ماه کامل، نیمه شب طلوع می‌کند و حوالی ظهر غروب می‌کند.

کد خبر 581577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.