احتمال ریزش بیت‌کوین تا ۲۰ هزار دلار!

وضعیت شاخص ترس و طمع بیت کوین وخیم‌تر شد و ارزش بازار رمزارزها و حوزه دیفای کماکان نزولی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در بازار امروز نیز روند بیت کوین نزولی بود و به محدوده قیمتی ۲۵ هزار دلار رسید، بیت کوین در ۲۴ ساعت اخیر افت هفت درصدی را تجربه کرده و از مهم‌ترین حمایت‌های خود را از دست داده است؛ سایر رمزارزهای بازار نیز روند نزولی در پیش گرفتند، اتریوم هشت درصد، بی ان بی شش درصد و سولنا ۱۱ درصد افت را تجربه کردند، وضعیت شاخص ترس و طمع بیت کوین وخیم‌تر شده و ارزش بازار رمزارزها و حوزه دیفای کماکان نزولی است.

آخرین تحولات قیمتی رمزارزهای برتر بازار

بیت‌کوین (BTC): ۲۵ هزار و ۳۹۴ دلار

تغییرات: افت ۷.۶۸ درصدی

اتریوم (ETH): یک هزار و ۳۳۳ دلار

تغییرات: افت ۸.۳۳ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۲۳۹ دلار و ۱۰ سنت

تغییرات: افت ۶.۱۴ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۴۶۷ دلار

تغییرات: افت ۸.۸ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۳۲۵ دلار

تغییرات: افت ۵.۴۸ درصدی

سولانا (SOL): ۲۸ دلار و ۳۸ سنت

تغییرات: افت ۱۱.۷۰ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۰۵۸۶ دلار

تغییرات: افت ۱۰.۳۳ درصدی

پولکادات (DOT): ۶ دلار و ۹۳ سنت

تغییرات: افت ۸.۴۵ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۶۲۹ دلار

تغییرات: کاهش ۱۵.۷ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۱۶ دلار و ۲۹ سنت

تغییرات: افت ۱۱.۶ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

احتمال ریزش بیت‌کوین تا ۲۰ هزار دلار!

حمایت: ۲۰ هزار دلار

مقاومت: ۲۶ و ۳۰ هزار دلار

پیش‌بینی: با از دست دادن سطح حمایتی ۲۶ هزار دلار پیش بینی می‌شود که بیت کوین تا محدوده ۲۰ هزار دلار افت کند، در محدوده ۲۵ هزار دلار نیز می‌تواند شاهد حمایت‌هایی باشد اما در گذشته در این سطح واکنش‌های کمی داشته است لذا انتظار افت تا محدوده ۲۵ هزار دلار را خواهیم داشت.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست.)

دامیننس

احتمال ریزش بیت‌کوین تا ۲۰ هزار دلار!

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.)

ارزش کل بازار رمزارزها

احتمال ریزش بیت‌کوین تا ۲۰ هزار دلار!

ارزش بازار حوزه دیفای

احتمال ریزش بیت‌کوین تا ۲۰ هزار دلار!

شاخص ترس و طمع بیت کوین

احتمال ریزش بیت‌کوین تا ۲۰ هزار دلار!

روند شاخص ترس و طمع

احتمال ریزش بیت‌کوین تا ۲۰ هزار دلار!

کاهش شدید قیمت بیت کوین و اتریوم در هفت روز گذشته

قیمت بیت کوین در هفت روز گذشته ۱۸ درصد کاهش یافته و به زیر ۲۶,۰۰۰ دلار رسیده است که کف آن در سال ۲۰۲۲ و پایین‌ترین سطح در ۱۲ ماه گذشته محسوب می‌شود. شرایط اتریوم از بیت کوین هم بدتر بوده است. قیمت این ارز دیجیتال در هفت روز گذشته ۲۸ درصد کاهش یافته و به ۱,۳۰۰ دلار رسیده است. گفتنی است که ارزش بازار ارزهای دیجیتال به ۱.۰۳ تریلیون دلار رسیده و تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۷.۳ درصد کاهش یافته است.

قیمت دوج کوین از زمان برنامه تلویزیونی ایلان ماسک ۹۰ درصد کاهش یافته است

در ماه مه سال گذشته (اردیبهشت ۱۴۰۰)، زمانی که قیمت دوج کوین به بالاترین حد خود یعنی ۰.۷۲ دلار نزدیک شد، طرفداران این ارز دیجیتال امیدوار بودند که حضور ایلان ماسک در برنامه تلویزیونی «Saturday Night Live» قیمت آن را افزایش دهد. با این وجود، ماسک در این برنامه یک سری نمایش اجرا کرد که اغلب به‌صورت تمسخرآمیز به دوج کوین اشاره می‌کردند.

در برنامه‌ای دیگر نیز وقتی ماسک تحت فشار قرار گرفت، پذیرفت که پروژه دوج کوین نوعی «فریب‌کاری» است. حال که یک سال از حضور ماسک در برنامه‌های مذکور می‌گذرد، قیمت دوج کوین به‌شدت کاهش یافته و به ۰.۰۶ دلار رسیده است.

در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵۰۰ میلیون دلار در بازار ارزهای دیجیتال لیکویید شده است

به‌دنبال ادامه سقوط بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۷۵٬۰۰۰ معامله‌گر لیکویید شده‌اند. گفتنی است مجموع سرمایه لیکویید شده آنها به بیش از ۵۰۰ میلیون دلار می‌رسد و بیت کوین به‌تنهایی مسئول لیکویید شدن ۱۲۱ میلیون دلار است. علاوه بر این بزرگترین سفارش لیکویید شده متعلق به یک معامله‌گر در صرافی بای‌بیت با ضرری چهار میلیون دلاری روی بیت کوین است. موقعیت‌های لانگ (خرید) ۳۳۲ میلیون دلار از کل سرمایه لیکویید شده را شامل می‌شوند.

سلسیوس انجام هرگونه برداشت در پلتفرم وام‌دهی خود را متوقف کرد

سلسیوس (Celsius)، پلتفرم محبوب وام‌دهی ارزهای دیجیتال، بر اساس اعلامیه‌ای که اوایل امروز منتشر کرد تمام برداشت‌ها را به حالت تعلیق درآورده است. در همین حال، توکن بومی این پلتفرم (CEL) با انتشار اخبار توقف تراکنش‌ها بیش از ۵۰ درصد سقوط کرده و اکنون با کمی رشد، همچنان در ۲۴ ساعت گذشته با ۳۵ درصد افت همراه بوده است.

مشخص نیست کاربران چه زمانی می‌توانند سرمایه خود را برداشت کنند اما به گفته سلسیوس هدف این شرکت حمایت از جامعه خود به‌دلیل حاکم‌شدن شرایطی سخت بر بازار است. گفتنی است پیش از اعلام این خبر، سلسیوس حدود ۲۵۰ میلیون دلار از پروتکل دیفای آوی (Aave) برداشت و به صرافی FTX واریز کرده بود.

با وجود کاهش ارزش استیبل کوین‌ها، نرخ تسلط آنها بر بازار ارزهای دیجیتال افزایش یافته است

تقریباً دو ماه پیش، ارزش بازار استیبل کوین‌ها حدود ۱۹۰ میلیارد دلار بود و سقوط تِرا باعث شد که این بازار ۱۶.۲۱ میلیارد دلار از ارزش خود را از دست بدهد. هرچند که در ماه آوریل (فروردین) ارزش استیبل کوین‌ها بیشتر از روزهای اخیر بود، این بازار ۹.۳۵ درصد از کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌داد.

با این حال، با توجه به اینکه اکثر ارزهای دیجیتال هم بخش زیادی از ارزش خود را در این مدت دست داده‌اند، استیبل کوین‌ها در حال حاضر ۱۳.۸ درصد از کل بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهند. گفتنی است که هم‌اکنون ۶۴.۳۸ درصد از کل معاملات ارزهای دیجیتال هم با جفت ارزهایی انجام می‌شود که استیبل کوین هستند.

خالق دوج کوین: اکثر مردم فکر نمی‌کنند که ارزهای دیجیتال محافظی در برابر تورم هستند

بیلی مارکوس، خالق دوج کوین، گفته است که در حال حاضر بازاریابی تأثیر بسیار زیادی بر ارزهای دیجیتال می‌گذارد و مردم به‌دلیل ماهیت فوق‌العاده فرار آنها، بیشتر ارزهای دیجیتال را معامله یا هولد می‌کنند. طبق گفته‌های مارکوس، ماهیت بازار ارزهای دیجیتال عمدتاً با حقایق موجود همخوانی دارد؛ زیرا اکثر سرمایه‌گذاران، ارزهای دیجیتال را به‌عنوان محافظی در برابر تورم نمی‌بینند و تنها به‌دنبال کسب سود از طریق نوسانات قیمتی آنها هستند.

اولین میلیونر دوج کوین در سال ۲۰۲۱ تاکنون هیچ‌کدام از توکن‌های خود را نفروخته است

گلابر کونتسوتو (Glauber Contessoto)، که خود را اولین میلیونر دوج کوین در سال ۲۰۲۱ می‌داند، به‌سرعت در حال از دست دادن ثروت خود است. او در توییت اخیر خود اعتراف کرده که میلیونرشدن او در طول روند صعودی دوج کوین در آوریل و مه سال گذشته (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰) یک استثنا بوده و تاکنون هیچ‌کدام از دوج کوین‌های خود را نفروخته است. گفتنی است که کونتسوتو قصد دارد در سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به انباشت ارزهای دیجیتال ادامه دهد.

سولانا برای شوخی با جک دورسی نام حساب توئیتر خود را به سولانو تغییر داد

جک دورسی، بنیان‌گذار توئیتر چند روز پیش و زمانی که قصد داشت درباره وب ۵.۰ صحبت کند، از اتریوم و سولانا به‌عنوان بلاک چین‌هایی نام برد که نقاط شکست واحدی دارند. با این حال، وی در توییت خود سولانا را به اشتباه سولانو (Solano) نوشت. تیم سولانا هم فرصت پیش‌آمده را از دست نداد و در بخش توضیحات توئیتر، نام خود را به سولانو تغییر داد. توجه طرفداران ارزهای دیجیتال به‌سرعت به این امر جلب شد و بسیاری از آنها در حال حاضر برای ادامه‌دادن این شوخی سولانا را سولانو می‌نامند.

نتایج یک نظرسنجی: بیش از ۶۴ درصد سرمایه‌گذاران NFT ها را برای کسب درآمد خریده‌اند

نتایج نظرسنجی جدید DEXterlab نشان داد که بیشتر سرمایه‌گذاران، توکن‌های غیرمثلی (NFT) را برای به‌دست آوردن پول بیشتر خریداری می‌کنند. طبق این نظرخواهی، بیش از ۶۴ درصد از سرمایه‌گذاران گفته‌اند که توکن‌های غیرمثلی برای کسب درآمد خریداری کرده‌اند. همچنین شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی دومین دلیل سرمایه‌گذاری در توکن‌های غیرمثلی را داشتن احساس تعلق اجتماعی از طریق تعلق به یک جامعه با خرید توکن‌های غیرمثلی خاصی عنوان کرده‌اند.

همچنین تنها ۱۲.۴ درصد از پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که برای جمع‌آوری قطعات هنر دیجیتال NFT خریداری می‌کنند و قصد نگهداری آنها را دارند. گفتنی است که ۸.۶ درصد باقی‌مانده از سرمایه‌گذاران نیز عنوان کرده‌اند که توکن‌های غیرمثلی را برای اهداف مرتبط با بازی‌ها مانند دسترسی به قابلیت‌ها و ابزارهای ویژه درون بازی‌ها خریداری کرده‌اند.

نقشه بازار

احتمال ریزش بیت‌کوین تا ۲۰ هزار دلار!

کد خبر 581576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.