توجه به حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی در اولویت مدیریت شهری

عضو شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه به نظر می‌رسد نگاه اقتصادی به مقوله خانواده و جمعیت راهگشا نیست، گفت: بیش از پیش باید به لایه‌های مغفول‌مانده فرهنگی و اجتماعی در طراحی و تدوین و اجرای قوانین و دستورالعمل‌ها توجه شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر یزد، فخرالسادات خامسی اظهار کرد: باید از جامعه نخبگانی و ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی مانند قشر فرهنگیان، دانشگاهیان و تشکل‌های مردمی به بهترین نحو استفاده شود تا تفاوت گفتمانی در روند اجرا وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه تناقضات ساختاری و سیستمی نیاز به توجه و اصلاح دارد، گفت: لازم است اقناع در مورد قوانین قبل از قانون‌گذاری و اجرا در نظر گرفته می‌شود، بنابراین لازم است پیش از ابلاغ و اجرای قوانین، اقناع جامعه هدف و هماهنگی لازم بین قانون‌گذاران، مجریان و جامعه نخبگانی انجام شده باشد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: اگر قوانین در کمیسیون‌ها به طور مجزا بررسی شود، نتیجه بهتری خواهد داشت؛ تجربه نشان می‌دهد قوانینی که به شکل تجمیعی در مجلس مصوب می‌شود آن طور که باید نتیجه‌بخش نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: موارد مهمی همچون حوزه خانواده، اجتماعی و فرهنگی و قوانین مربوط به آن باید بسیار جزئی و در کمیسیون‌های تخصصی بررسی و برای هر کدام مصوبه‌ای ابلاغ شود تا شاهد نتیجه بهتری باشیم. همچنین بعضی قوانین ابلاغ می‌شود، اما در اجرای آن‌ها نظارت لازم وجود ندارد.

خامسی افزود: لازم است مطالعاتی در راستای هم‌پوشانی قوانین انجام شود تا در صورت وضع یک قانون تعارض و مشکل ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد نگاه اقتصادی به مقوله خانواده و جمعیت راهگشا نیست، گفت: بیش از پیش باید به لایه‌های مغفول‌مانده فرهنگی و اجتماعی در طراحی و تدوین و اجرای قوانین و دستورالعمل‌ها توجه شود.

کد خبر 581562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.