فرهنگ تفکیک زباله از مبدا باید در کرج نهادینه شود

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با تاکید بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ تفکیک زباله از مبدا در بین شهروندان این کلان‌شهر، گفت: سال گذشته بیشترین میزان تولید زباله در کرج مربوط به منطقه شش شهرداری بوده است.

محمدرضا خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نهادینه‌کردن فرهنگ تفکیک زباله از مبدا و گرفتن آب زباله‌های خانگی در منزل، ضمن کاهش تولید زباله و شیرابه و کمک به حفظ محیط زیست، باعث کاهش هزینه‌های نگهداشت شهر می‌شود و مدیریت شهری را در ارائه خدمات بهتر و بیشتر یاری می‌کند.

وی با بیان اینکه پسماندهای جمع‌آوری شده حاصل رفت و روب معابر سطح شهر، زباله‌های خانگی و تجاری است، افزود: در سال گذشته کمترین میزان زباله مربوط به منطقه ۱۰ شهرداری کرج بوده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج تاکید کرد: شهروندان می‌توانند با تفکیک زباله‌های خشک شامل اشیای فلزی، شیشه و مشتقات کارتن و کاغذ و تحویل آن به پیمانکاران به حفظ محیط زیست محل زندگی خود کمک کنند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج خاطرنشان کرد: اجرای کامل طرح تفکیک زباله از مبدا باعث کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی تولید زباله خواهد شد که حجم قابل‌توجهی را شامل می‌شود و مدیریت شهری را در ارائه خدمات مطلوب و اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی کمک خواهد کرد.

کد خبر 581476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.