وجود بیش از ۳۰ ساختمان قدیمی و ناامن در بندرانزلی

شهردار بندرانزلی گفت: بیش از ۳۰ ساختمان قدیمی و ناامن در شهر وجود دارد که شهرداری به مالکان آن‌ها اخطارهای لازم را داده است تا نسبت مقاوم‌سازی بنا اقدام کنند.

مهدی خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در بندرانزلی بیش از ۳۰ ساختمان قدیمی، تاریخی و میراثی ناامن مانند گراندهتل متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و هتل تهران وجود دارد که شهرداری از سال‌های گذشته طی چندین مکاتبه اخطارهای لازم را به مالکان آن‌ها داده است تا نسبت مقاوم‌سازی بنا اقدام کنند و رونوشت تمام نامه‌ها جهت استحضار و اقدامات لازم برای مقامات قضائی شهرستان ارسال شده است.

وی افزود: جو رسانه‌ای بسیار خوبی نسبت به ساختمان‌های ناامن در کشور ایجاد شده و این موضوع به نفع شهرداری‌ها است؛ زیرا در برخی مواقع زور شهرداری‌ها به مالکان ساختمان‌های ناامن نمی‌رسد.

شهردار بندرانزلی خاطرنشان کرد: در بندرانزلی چهار بازار کاسپین، پردیس، انزل‌مال و گیلار فعال است که هیچ‌کدام از این بازارها پایان کار و ایمنی لازم را ندارد و شهرداری به مالکان آن‌ها اخطار داده است.

خلیلی تصریح کرد: بازار پردیس ساختار دایره‌ای و سقف کوتاهی دارد و وضعیت آن نسبت به سایر بازارها بسیار ناامن و نگران کننده است. با توجه به اینکه این بازار در منطقه مسکونی واقع شده است، اگر حریق در آن اتفاق بیفتد فاجعه وحشتناکی رخ خواهد داد.

وی گفت: به تازگی به شهرداری اجازه داده شده است که از فعالیت بازار جلوگیری کند، اما با توجه به اینکه اکنون بیش از ۲۰۰ کسبه در بازار پردیس مشغول به کار هستند و امرار معاش می‌کنند، شهرداری تاکنون با آن‌ها مماشات کرده است؛ با این حال بازار باید به لحاظ استحکام بنا و وقوع احتمالی حریق ایمن‌سازی شود و از سوی کارشناس رسمی مورد بررسی و تأیید قرار بگیرد.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 581458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.