اقدام کارخانه فولکس واگن به نفع شهروندان لهستانی

انرژی حاصل از فرآیند ذوب آلومینیوم مورد استفاده برای تولید جدیدترین مدل‌های فولکس واگن، انرژی هزاران خانه را در پوزنان لهستان فراهم می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وب‌سایت شهرداری پوزنان اعلام کرده است که کارخانه ریخته‌گری فولکس واگن این شهر به زودی قادر خواهد بود، انرژی مورد نیاز هزاران خانه محلی را تأمین کند و در عین حال انتشار CO2 خود را کاهش دهد. این ابتکار به لطف راه‌حلی نوآورانه است که طی آن فولکس واگن هر سال نزدیک به ۱۶ هزار مگاوات‌ساعت انرژی حرارتی را از ذوب آلومینیوم بازیابی می‌کند و از آن برای تأمین انرژی ساختمان‌ها استفاده می‌کند.

ریخته‌گری فولکس واگن پوزنان از سال ۲۰۱۷ گرمای تولید شده از عملکرد کمپرسورها را بازیابی و سپس به شبکه گرمایش شهری منتقل می‌کند. اکنون پس از مشاهده نتایج ملموس بخش اول پروژه بازیابی، این شرکت قصد دارد فرآیند را گسترش دهد تا گرمای تولید شده از کارخانه ذوب آلومینیوم را نیز بازیابی کند.

مسئولان کارخانه با اظهار نظر در مورد سرمایه‌گذاری جدید، در این رابطه توضیح دادند که راه حل محیط‌زیستی آن‌ها نه‌تنها بر کارخانه بلکه بر جاه‌طلبی‌های آب‌وهوایی شهر به طور کلی تأثیر مثبت دارد. به طور خاص، این ابتکار به کاهش انتشار دی‌اکسیدکربن کمک می‌کند تا وقوع جزایر گرمایی را کاهش دهد و سالانه نزدیک به ۱۶ هزار مگاوات ساعت انرژی حرارتی را برای گرم کردن خانه‌ها، سالن‌ها و تأسیسات تجاری در مجاورت خود هدایت کند.

آلومینیوم که از آن اجزای تولید خودروها ساخته می‌شود، در کوره‌های گاز ذوب می‌شود. در گذشته، طی فرآیند ذوب، مقادیر قابل توجهی گرما مستقیماً در جو منتشر می‌شد. اکنون این گرما به یک مبدل هدایت می‌شود، جایی که آب را گرم می‌کند. انرژی از طریق مبدل دیگری نیز به تأسیسات گرمایشی پوزنان منتقل می‌شود.

در ژوئن ۲۰۲۲، دومین کارخانه ریخته‌گری برای بهره‌برداری از این فرآیند آماده شد و پس از آن تا پایان سال جاری، دو کارخانه دیگر تبدیل نیز به این چرخه وارد می‌شوند.

محاسبات نشان می‌دهد که این چرخه به مسئولان امکان می‌دهد تا بیش از ۵۶ هزار گیگاژول (GJ) انرژی حرارتی را دریافت کنند و آن را به شبکه گرمایش منطقه‌ای وارد کنند. این سرمایه‌گذاری امکان گرمایش ۴۵۰۰ آپارتمان در ۴۵ ساختمان چند خانواری و همچنین یک مرکز خرید و یک کارخانه مدیریت زباله را فراهم می‌کند.

به لطف این سرمایه‌گذاری، سالانه ۲۴۴۰ تن CO2 کمتری منتشر خواهد شد و تقریباً ۳۲۰۰ تن زغال سنگ کمتری در سال مصرف می‌شود.

کد خبر 581396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.