ضرورت بررسی معابر پرتردد در شهر شیراز

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل شورای اسلامی شیراز گفت: فراهم کردن مسیرهای ایمن برای تردد وسایل حمل و نقل در معابر شهری یکی از زیرساخت‌های توسعه یافتگی در کلان‌شهرها محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌رضا اسکندری امروز _یک‌شنبه، ۲۲ خردادماه_ در شصت و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: فراهم کردن مسیرهای ایمن برای ترددهای وسایل حمل و نقل در معابر شهری یکی از زیر ساخت‌های توسعه یافتگی در کلان شهرها محسوب می‌شود، فاکتوری که در کنار پرداختن به مدهای حمل و نقل عمومی مانند مترو، ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی، مورد توجه برنامه ریزی و سیاست گذاری شورا است.

وی افزود: به دلیل قرار گرفتن و شکل گیری شهرک‌های مسکونی متعدد در اطراف مسیر حمل و نقل کمربندی جنوبی شیراز و کارکرد برون شهری آن، ایمنی در این مسیر تبدیل به دغدغه شده است. دغدغه‌ای که به دلیل تداخل ترددهای خودروهای سنگین و سبک و ترانزیتی بودن این محور متأسفانه سوانح ترافیکی مرگبار را ایجاد می‌کند. تاکنون طرح‌های کوتاه مدت و بلند مدت متعددی برای ایمنی این مسیر در نظر گرفته شده است اما هیچکدام نتوانسته از حجم تصادفات مرگبار این محور که در میان ساکنان شهرک‌های جنوبی به قتلگاه تشبیه می‌شود کم کند، چرا که برای ایمنی این مسیر ۱۴ کیلومتری نیازمند پایبندی و اجرای تعهدات هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: اجرای شش تقاطع، درمانی برای علاج درد تصادفات مرگبار در این محور پرتردد بوده است تا از طریق دسترسی‌های غیر همسطح، تداخل ترافیک عبوری و دسترسی‌های محلی از بین رود؛ برخی از این تقاطع‌ها در سال‌های گذشته به بهره برداری رسیده و نیز تقاطع غیر همسطح نواب صفوی با سیاست گذاری و مصوبه کمیسیون عمران دوره ششم شورا شروع به کار کرده که از شهرداری می‌خواهیم با افتتاح به هنگام این پروژه مطابق برنامه زمان بندی، شیرینی این پروژه را به شهروندان شیرازی تقدیم کند.

اسکندری ادامه داد: اجرا نشدن تقاطع‌های باقی مانده و سایر اقدامات اصلاحی به منظور افزایش ایمنی این مسیر از سوی متولیان از سنوات گذشته تا به امروز باعث شده کارهای انجام شده نقش یک درمان نصف و نیمه را ایفا کند تا درمان قطعی محسوب شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به تفاهم نامه شهرداری و راه و شهرسازی شیراز، گفت: در سال‌های گذشته انعقاد تفاهم نامه بین شهرداری شیراز و راه و شهرسازی یکی از ساز و کارها برای ایمنی این مسیر بوده است؛ تفاهم نامه‌ای که بدون لحاظ کردن عمل به تعهدات متولی اصلی این مسیر پرتردد تنها تحمیل اجرای طرح‌های ایمنی به مدیریت شهری بوده است.

وی خاطرنشان کرد: هر چند که احداث کمربندی شمال شرقی شیراز به‌عنوان راه علاج این استخوان در زخم مانده است اما تا اجرای کامل این کمربندی باید مسیر فعلی با اجرای تقاطع شهید مطهری – کمربندی (میثم) باید به‌صورت شفاف تعیین و تکلیف انجام، همچنین رفع معارض رفوژ وسط کمربندی که در تفاهم نامه قبلی بر عهده اداره راه بوده است باید به‌صورت شفاف قید شود.

کد خبر 581393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.