ارتباط بین مصرف شیر و خطر بروز سرطان پروستات در مردان

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مردانی که مقدار زیادی شیر می‌نوشند ممکن است بیشتر از مردانی که شیر نمی‌نوشند در معرض ابتلا به سرطان پروستات باشند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین مصرف شیر و خطر بروز سرطان پروستات بین مردان مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف بیش از ۲۸۷۰۰ مرد را مورد ارزیابی قرار دادند و از این افراد در مورد رژیم غذایشان سوال پرسیده شد؛ از برخی مردان نیز خواسته شد تمام غذاها و نوشیدنی‌هایی که در ۲۴ ساعت گذشته مصرف کرده بودند را اعلام کنند.

هیچ یک از افراد شرکت‌کننده در مطالعه در زمان شروع مطالعه سرطان پروستات نداشتند، اما ۱۲۵۴ مرد پس از حدود هشت سال پیگیری به سرطان پروستات مبتلا شدند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مردانی که روزانه حدود ۱.۵ فنجان شیر می‌نوشند در مقایسه با مردانی که روزانه فقط یک یا دو قاشق چایخوری شیر مصرف می‌کنند، ۲۷ درصد بیشتر در معرض ابتلاء به سرطان پروستات قرار دارند. همچنین خطر ابتلاء به سرطان در میان افرادی که روزانه تقریباً ۱.۵ فنجان شیر می‌نوشند ۶۰ درصد بیشتر از مردانی بود که به طور کلی از لبنیات دوری می‌کردند.

به گفته محققان فاکتور رشد شبه‌انسولین -۱ به عنوان یک عامل خطر برای سرطان پروستات و سینه شناخته شده و ثابت شده است که مصرف لبنیات سطح این هورمون را افزایش می‌دهد. جایگزین‌های گیاهی برای شیر شامل سویا، جو، بادام، بادام هندی و یگر شیرهای غیرلبنی است. این منابع کلسیم غیرلبنی خطر ابتلاء به سرطان پروستات را در مطالعه افزایش نداده است.

کد خبر 581392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.