از کشف جسد یک زن پس از ۲ روز تا قتل در بازار تهران با ۳ ضربه چاقو

کشف جسد یک زن پس از دو روز ناپدید شدن، زورگیری خشن با اسلحه، قتل پسر جوان در انتقام‌گیری، سرقت با بیهوش کردن مسافران در ترمینال، کشف بیش از دو هزار پرنده زینتی، قتل در بازار تهران با سه ضربه چاقو را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی برامکی معاون عمرانی فرماندار مشهد، اظهار کرد: با تلاش تیم‌های هلال احمر پیکر بی‌جان این بانوی فوت شده در یکی از حوضچه‌های آب به جا مانده از سیل دو روز قبل در امتداد رودخانه گوجگی در مسیر مشهد به کلات پیدا شد.

وی افزود: در پی بارش‌های دو روز گذشته یک خودرو سواری در مسیر مشهد به کلات طعمه سیلاب شده بود که راننده خودرو غرق و همسر وی مفقود شده بود و تلاش برای یافتن وی از همان زمان آغاز شده بود.

معاون عمرانی فرماندار مشهد ادامه داد: بارش‌های اخیر که با تگرگ شدید همراه بوده، موجب وارد آمدن خساراتی به کشتزارها و باغ‌های این شهرستان، به ویژه در غرب و جنوب غرب مشهد و روستاهای بخش مُلک آباد این شهرستان شده است.

وی با اشاره به تداوم این بارش‌ها در روز شنبه، روستاهای ده غیبی، عارفی و امان آباد و شهر ملک آباد را از مناطق آسیب دیده از سیل و بارش‌های بهاری دیروز دانست و تصریح کرد: برخی منازل شهری و روستایی دچار آب بردگی و تخریب شده‌اند و سه خودرو به علت قرار گرفتن در مسیر سیلاب دچار آسیب شده‌اند.

زورگیری خشن با اسلحه

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ، اظهار کرد: درپی افزایش سرقت از شهروندان به روش زورگیر در محله تهرانسر رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار عملیات کلانتری ۱۵۰ تهرانسر قرار گرفت و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی جویی‌های انتظامی به حضور متهم با خودرو سواری نقره‌ای رنگ در ساعات مشخص پی بردند، افزود: مأموران حین گشت‌زنی در محله تهرانسر به یک دستگاه خودرو پژو با همان مشخصات برخورد و سریعاً وارد عمل شدند و با استعلام پلاک انتظامی خودرو به دست آمد خودرو سرقتی است.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: در یک عملیات ضربتی و غفلگیرانه خودرو متوقف و راننده خودرو دستگیر شد و در بررسی اولیه از داخل خودرو یک کلت کمری با دو خشاب و ۲۱ تیر جنگی و سه دستگاه تلفن همراه به سرقت رفته کشف شد.

وی خاطرنشان کرد: متهم ۳۵ ساله در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی و سرقت و زورگیری در غرب تهران و پنج مورد سرقت مشابه معترف که مال باختگان شناسایی و به کلانتری دعوت شدند. تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم و شناسایی مال باختگان ادامه دارد.

قتل پسر جوان در انتقام‌گیری

سرهنگ یوسف احمدی فرمانده انتظامی خفر، اظهار کرد: درپی وقوع یک فقره قتل در شانزدهم بهمن‌ماه سال گذشته در شهرستان خفر و متواری شدن ضاربان، مأموران انتظامی بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران از همان لحظات اولیه تحقیقات خود را آغاز و قاتل و همدست او که ۲۸ ساله بودند عرصه را بر خود تنگ دیدند و خود را به پلیس معرفی کردند. متهمان علت و انگیزه قتل را اختلافات شخصی عنوان کردند و قاتل و همدست او برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

سرقت با بیهوش کردن مسافران در ترمینال

سرهنگ پیمان لطیفی سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت، اظهار کرد: درپی افزایش سرقت اشیا قیمتی و اموال شهروندان به یک روش خاص که متهم با طرح دوستی با مسافران و بیهوش کردن آنها با خوردن نوشیدنی اموالشان را سرقت می‌کرد، رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق را تیمی از مأموران کلانتری ۲۰۹ پایانه غرب بر عهده گرفتند و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مأموران با تحقیقات و پی‌جویی‌های انتظامی هویت و مشخصات متهم را شناسایی کردند، افزود: حین گشت‌زنی در پایانه متهم را با همان مشخصات به دست آمده مشاهده که درحال صحبت و اجرای سناریوی سرقت با همان روش است و به سرعت وارد عمل شده و در یک عملیات ضربتی متهم غافلگیر و دستگیر شد و در بررسی اولیه از داخل کیف متهم تعدادی مدارک هویتی غیر کشف شد.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهم ۴۵ ساله در تحقیقات پلیسی به سرقت در محل پایانه به روش بیهوش کردن مسافران و کسبه و سرقت اشیا قیمتی آنان معترف شد و تاکنون پنج مال باخته شناسایی و به کلانتری مراجعه کرده‌اند. تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم و شناسایی مال باختگان ادامه دارد و پرونده و متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف بیش از ۲ هزار پرنده زینتی

سردار لطفعلی پاکباز فرمانده مرزبانی خوزستان، اظهار کرد: مأموران پایگاه دریابانی آبادان درپی کسب خبری مبنی بر قاچاق پرندگان زینتی در سطح حوزه استحفاظی خود بلافاصله بررسی دقیق موضوع، شناسایی و دستگیری قاچاقچیان را در دستور کار خود قرار گرفت.

وی با اشاره به دستگیری ۳ متهم، افزود: مأموران پایگاه دریابانی آبادان با اعزام به محل در یک عملیات غافلگیرانه موفق به کشف دو هزار قطعه پرنده زینتی از نوع «بلبل، مرغ مینا و قمری» شدند. کارشناسان ارزش پرنده‌های کشف شده را پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کردند که پس از تکمیل پرونده مقدماتی به همراه متهمان تحویل مراجع ذی‌صلاح شدند.

قتل در بازار تهران با ۳ ضربه چاقو

رسیدگی به این پرونده از سال ۹۶ با گزارش یک درگیری در یکی از مراکز تجاری بازار تهران آغاز شد. در ادامه مأموران کلانتری ۱۱۳ بازار به محل حادثه اعزام شدند و پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد که درگیری میان دو پسر جوان رخ داده و در جریان آن یکی از آنها به‌نام رحیم که از اتباع بیگانه بود، مجروح و ضارب هم متواری شده است. وقتی رحیم توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد ساعاتی بعد به سبب شدت جراحات وارده و خونریزی شدید جان باخت.

در ادامه تحقیقات مأموران پی بردند که قاتل و مقتول شاگرد دو مغازه در همان مرکز تجاری بودند. پس از آن مأموران آگاهی شناسایی و دستگیری متهم فراری را در دستور کارشان قرار دادند و در نهایت موفق شدند وی را در یکی از مناطق جنوب تهران دستگیر کنند. متهم پس از دستگیری به درگیری با دوست خود اعتراف کرد و درباره جزئیات روز حادثه هم گفت: من و رحیم دو سالی بود که به‌عنوان شاگرد مغازه در این مرکز تجاری کارمان را شروع کردیم و از همان ابتدا هم با هم دوست شدیم.

آن روز مثل همیشه رحیم به شوخی چند باری با تلفن مغازه تماس گرفته بود اما چون من مغازه نبودم وقتی رسیدم صاحبکارم با اعتراض به من گفت که چرا رحیم مدام با مغازه تماس می‌گیرد. بعد من به مغازه آنها رفتم و گفتم چرا آنقدر زنگ زدی صاحبکارم ناراحت شده اما نمی‌دانم چرا عصبانی بود که به یکباره شروع به داد و فریاد و فحاشی کرد.

من هم با چاقویی که در جیبم داشتم سه ضربه به او زدم و وقتی دیدم او روی زمین افتاد از ترسم فرار کردم. باور کنید نه قصد کشتن او را داشتم و نه می‌خواستم که باهم درگیر شویم اما رحیم شروع به فحاشی کرد و من نتوانستم جلوی خودم را بگیرم.

با اعترافات متهم و تکمیل تحقیقات پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در این میان اولیای دم که ساکن ایران نبودند شناسایی نشدند و پلیس هم نتوانست ردی از آنها پیدا کند. به این ترتیب رئیس قوه قضائیه بعد از بررسی پرونده برای مقتول درخواست دیه کرد. متهم در دادگاه ضمن تشریح ماجرای درگیری در روز حادثه از خودش دفاع کرد و گفت: ما باهم دوست بودیم اما یک شوخی نا به جا باعث شد هم من گرفتار شوم و هم او کشته شود. حالا هم حاضرم دیه او را به طور کامل پرداخت کنم و قصاص نشوم.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و متهم را به پرداخت دیه محکوم کردند و این حکم از سوی قضات دیوان عالی کشور مهر تأیید خورد و قطعی شد.

کد خبر 581370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.