نوسازی ۶۹۰ هزار مترمربع از پیاده‌روهای پایتخت بلغارستان

شهرداری صوفیه بلغارستان برای نوسازی و بهسازی پیاده‌روهای شهر، بودجه کلانی را در نظر گرفته است. منتقدان اجرای این طرح را به دلیل سابقه نامناسب شهرداری در پروژه‌های پیشین، نادرست و نسنجیده می‌دانند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات محلی در صوفیه بلغارستان از سرمایه‌گذاری جدید ۶۰ میلیون یورویی برای زیرساخت‌های پیاده‌رو شهر خبر دادند. این اعتبار به تمام ۲۴ شهرداری زیرمجموعه شهر اختصاص می‌یابد و تقریباً ۶۹۰ هزار متر مربع پیاده‌رو را پوشش می‌دهد. حدود یک‌ششم این لایحه توسط بودجه شهرداری تأمین می‌شود و بقیه باید از طریق وام بانک سرمایه‌گذاری اروپا تأمین شود. این برنامه در شورای محلی با بیش از دوسوم اکثریت تصویب شد و سه حزب بزرگ شهر، همگی از آن حمایت کردند.

بسیاری از پیاده‌روها در محله‌های صوفیه طی سال‌ها مورد بی‌توجهی قرار گرفته است. بعضی از آسفالت‌ها متعلق به دهه ۱۹۸۰ است، زمانی که بلغارستان هنوز توسط دیکتاتوری کمونیستی اداره می‌شد. توسعه زیرساخت‌های گاز، فاضلاب و اینترنت و همچنین قطع رشد ریشه‌های درختان در پیاده‌روها در طول ۳۰ سال گذشته کمک چندانی به حل این مشکل نکرده است.

در واقع، این موضوع به حدی بحث‌برانگیز شد که در انتخابات شهرداری گذشته، طرح‌هایی برای نوسازی پیاده‌روهای پایتخت بلغارستان به یک بحث اصلی تبدیل شد.

نوسازی ۶۹۰ هزار مترمربع از پیاده‌روهای پایتخت بلغارستان

اقدامات پروژه جدید شامل احداث پیاده‌روهای جدید، رمپ برای والدین دارای کالسکه و افراد دارای معلولیت و همچنین سطوح لمسی برای نابینایان است. علاوه بر این، بودجه مورد نظر دیگر در مناطق مرفه متمرکز نخواهد شد، بلکه شامل تمام مناطق شهر می‌شود.

با وجود حمایت‌های گسترده، این برنامه خالی از انتقاد نیست. منتقدان بر این باور هستند که این لایحه فاقد لیست دقیق خیابان‌هایی است که تحت نوسازی قرار می‌گیرند و معیارها در مورد نحوه انتخاب خیابان‌ها شفاف‌سازی نشده است.

علاوه بر این، مخالفان معتقد هستند که شهرداری فاقد استانداردهای لازم برای احداث پیاده‌روهای باکیفیت است و این مشکل به دلیل سابقه بد آن‌ها در پروژه‌های قبلی است.

رئیس شورای محلی، گئورگی گئورگیف، در این رابطه توضیح داد که کنترل کیفیت یک نگرانی بزرگ برای این اعتبارات توسعه است و به همین دلیل است که شورای شهر ۳۶۰ هزار یورو اضافی را بین شهرداری‌های فرعی توزیع می‌کند تا بتوانند کارشناسانی را برای نظارت بر پروژه‌ها استخدام کنند.

علاوه بر این، مکان‌های خاص برای توسعه مجدد توسط شهرداری‌های فرعی انتخاب می‌شود و اولویت با آن‌هایی است که افراد بیشتری را پشتیبانی می‌کنند. این تصمیم مشخص بر اساس آدرس شهروندان ثبت‌نام شده اتخاذ خواهد شد. شهرداری موظف است هر سه ماه یک‌بار در مورد پیشرفت این طرح گزارش ارائه کند.

نوسازی ۶۹۰ هزار مترمربع از پیاده‌روهای پایتخت بلغارستان

کد خبر 581344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.