بورس نسبت به سایر بازارها ارزان‌تر است

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به اینکه همه کالاها رشد قیمتی داشته است، می‌توان گفت بورس نسبت‌به بازارهای دیگر همچنان ارزان است و می‌توان در آن نمادهای پرپتانسیلی که قیمت آن اصلاح شده است را به‌عنوان سرمایه‌گذاری در شرایط فعلی انتخاب کرد.

مهدی ساسانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص عرضه خودرو در بورس اظهار کرد: در نوبت پیشین خودروهای دو و تک کابین در بورس عرضه شد؛ با توجه به اینکه اهالی بازار آشنایی چندانی با نحوه خرید خودرو در بورس نداشتند استقبال چندانی از آن نشد و این دو خودرو در قیمت خودرو معامله شدند.

وی افزود: عرضه خودرو در بورس کالا برای خریداران هزینه‌های جانبی همچون مالیات بر ارزش افزوده، کارت سوخت و نقل و انتقالات دارد. به نظر می‌رسد عرضه خودرو در بورس با حذف قرعه‌کشی‌ها و جایگزینی رقابت با آن برای بازار خودرو اتفاق مثبتی باشد. البته لازم است حجم عرضه‌ها افزایش یابد و خودروهای پرتیراژتر نیز به بورس کالا راه یابد. با عرضه خودرو در بورس، عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بورس با حذف واسطه‌ها و افرادی که با قصد سفته‌بازی و دلالی وارد بازار خودرو می‌شوند، منجر به ساماندهی بازار خودرو می‌شود زیرا پیش از این افراد تعداد زیادی خرید انجام می‌دادند اما در بورس کالا هر کد ملی فقط می‌تواند یک خودرو بخرد، بنابراین شرایط بازار منصفانه‌تر خواهد شد.

ساسانی، درخصوص واکنش بازار به افزایش قیمت دلار، تصریح کرد: با توجه به رشدی که بازار سرمایه داشت و شاخص کل توانست خود را به بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نیز برساند اکنون در حال استراحت بین راهی است. پس از این استراحت مجدداً شاهد بهبود شرایط بازار در هفته‌ها و ماه‌های آینده خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه همه کالاها رشد قیمتی داشته است می‌توان گفت بورس نسبت به بازارهای دیگر همچنان ارزان است و می‌توان در آن نمادهای پرپتانسیلی که قیمت آن اصلاح شده است را به عنوان سرمایه‌گذاری در شرایط فعلی انتخاب کرد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: عوامل مختلفی در بازار می‌تواند تأثیرگذار باشد که از جمله آن می‌توان به تصمیمات دولت در خصوص شرکت‌های مختلف اشاره کرد. این تصمیمات در سود شرکت‌ها تأثیر مستقیم داشته و ریسک بازار را بالا می‌برد.

کد خبر 581335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.