تعویض پنجره قدیمی بدون تخریب

شاید به این فکر می‌کنید که به خاطر سر و صدای زیاد محل زندگی‌تان، یا گرمای بیش از حد در تابستان و سرما در زمستان، خانه‌تان را عوض کنید.

البته این مسائل تنها شما را اذیت نمی‌کنند، با وجود هوای آلوده این روزها و سر و صدایی که در شهرهای بزرگ حتی در شب هم ادامه دارد؛ بسیاری از افراد به دنبال تعویض منزل خود هستند.

خوشبختانه با ورود در و پنجره‌های دوجداره به بازار و توانایی آنها در جلوگیری از ورود سر و صدا، آلودگی و اتلاف انرژی، این مشکلات حتی در شلوغ‌ترین قسمت‌های شهر هم دیگر شما را اذیت نخواهد کرد. البته شاید فکر کنید تعویض پنجره‌های قدیمی با پنجره‌های دوجداره جدید، با دردسر و خرابی زیادی همراه است و سراغ این راه حل نرفته‌اید.

اما برخلاف تصور عموم، تعویض پنجره قدیمی با پنجره‌های دوجداره، نیازی به خراب کردن دیوار و پنجره‌ها ندارد و به سرعت انجام می‌شود. اما این تعویض و جابجایی پنجره‌ها، چه مزایا و مراحلی دارد و چطور انجام می‌شود؟

چرا باید پنجره‌های خود را تعویض کنید؟

پنجره‌های قدیمی، به راحتی سر و صدای محیط بیرون، گرد و خاک و آلودگی‌ها را به داخل خانه انتقال می‌دهند. همچنین در زمستان‌ها، گرمای مطبوعی که وسایل گرمایشی فراهم کرده‌اند از خانه خارج می‌شود و در تابستان‌ها هم گرمای بیرون به سرعت وارد خانه شده و باید برای حفظ دمای آسایش، دمای کولر را پایین‌تر بیاورید. به همین علت، انرژی بیشتری تلف شده و هزینه شما بالاتر می‌رود.

اما پنجره‌های دوجداره، به علت وجود دو لایه شیشه و گاز بین آنها، عایق بسیار خوبی هستند و مانع از ورود سر و صدا و آلودگی به داخل منزل می‌شوند. همچنین این پنجره‌ها از هدر رفتن انرژی جلوگیری کرده و به کاهش هزینه‌های شما کمک می‌کنند. البته در کنار این مزایا، پنجره‌های دوجداره ظاهر زیباتری دارند، وزن آنها کمتر است و طول عمر بالاتری دارند.

انواع پنجره‌های دوجداره

پنجره‌های دوجداره، از قطعات مختلفی تشکیل شده‌اند. مهم‌ترین اجزایی که در ساخت این در و پنجره‌ها به کار می‌رود شیشه‌ها، زهوار، پروفیل در و پنجره و گاز بین دو شیشه است. معمولاً پروفیل‌ها از جنس آلومینیوم یا upvc هستند و بر اساس میزان مقاومت و وزن مورد نیاز انتخاب می‌شوند.

اما پنجره‌های دوجداره بر چه اساسی دسته‌بندی می‌شوند؟ علاوه بر نوع پروفیل، نوع باز و بسته شدن پنجره در طبقه بندی در و پنجره نقش بسیار مهمی دارد. معمولاً این پنجره‌ها به مدل‌های آکاردئونی، ثابت، دوطرفه، کشویی، سایه‌بانی و… تقسیم می‌شوند.

تعویض پنجره قدیمی بدون تخریب

روش تعویض پنجره قدیمی بدون تخریب

اگر قصد دارید پنجره‌های قدیمی‌تان را عوض کنید؛ احتمالاً بارها در ذهنتان سناریوی بیرون بردن وسایل از داخل اتاق، خراب شدن دیوارها و چند روز افتادن از کار و زندگی را مرور کرده‌اید. اما واقعیت با تصورات ذهنی شما تفاوت بسیار زیادی دارد! در عمل، روش تعویض پنجره‌های قدیمی به این صورت است:

ابتدا با کمک دستکش‌های مخصوص، شیشه‌های پنجره قدیمی از داخل قاب خارج می‌شوند تا فقط قاب خالی داخل دیوار باقی بماند. سپس با کمک فرز و ابزار مخصوص، قاب پنجره قدیمی بریده خواهد شد. در این مرحله، فریم‌ها تمیز شده و سمباده می‌خورند تا آماده سوار شدن پنجره‌های جدید باشند. حالا نوبت به استفاده از ضد زنگ رسیده است. این مرحله کمک می‌کند که عمر پنجره‌های دوجداره بالاتر رفته و از نظر ظاهری هم زیباتر شوند. اگر دوست دارید که رنگ فریم‌های پنجره تغیر کند؛ در این مرحله باید آنها را رنگ بزنید.

پنجره‌های دوجداره باید از قبل مطابق با ابعاد موردنظر شما ساخته شده باشند. برای اینکه در این مرحله دچار مشکل نشوید و نیازی به بریدن پنجره و انجام کار اضافه نداشته باشید؛ مهم است که حتماً پروفیل در و پنجره با کیفیت انتخاب کنید. در این راستا آبایان می‌تواند از هر جهت انتخاب قابل اطمینانی باشد.

کارشناسان و تکنسین‌های نصب پنجره، با کمک پیچ‌های بلند و مخصوص، پنجره‌های جدید را روی فریم‌ها ثابت و محکم می‌کنند.

اگر از پروفیل‌های upvc استفاده شود؛ بعد از قرار دادن پنجره روی فریم‌ها، از فوم پلی اورتان مایع استفاده می‌شود که کمک می‌کند در زمستان و تابستان، پنجره به دلیل انقباض و انبساط دمایی، دچار شکستگی نشود. بعد از تزریق پلی اورتان هم دور تا دور پنجره و فریم از چسب آب‌بندی استفاده می‌شود.

تعویض پنجره قدیمی بدون تخریب

با تعویض پنجره‌ها نه تنها از شر سر و صدا و اتلاف انرژی راحت می‌شوید؛ بلکه بر ارزش ملکتان هم افزوده می‌شود. پنجره‌های دوجداره برای محیط زیست مفید تر و در برابر زلزله مقاوم‌تر هستند. خوشبختانه نصب این پنجره‌ها زمان زیادی نمی‌گیرد و نیاز به گچکار و بنا ندارید.

معمولاً تعویض پنجره‌های یک خانه، نهایتاً یک روز کاری زمان لازم دارد و شما می‌توانید بدون نیاز به مرخصی و یا از دست دادن فرصت، پنجره‌های دوجداره را نصب کنید. همچنین هنگام تعویض پنجره‌ها، نیازی نیست که وسایل و اثاثیه را از خانه بیرون ببرید. بهتر است وسیله‌ای در فاصله دو متری پنجره‌ها نباشد و روی انها را هم با ملافه بپوشانید تا گرد و خاک نگیرند.

جمع‌بندی

تعویض پنجره‌های قدیمی، باعث بهبود کیفیت زندگی شما و همچنین کاهش هزینه‌ها خواهد شد. اما برای اینکه این فرایند برای شما آسان‌تر پیش رود؛ بهتر است حتماً چند نکته را رعایت کنید.

در طول عملیات نصب، روی کار افراد نظارت کنید. از آنها بخواهید بعد از درآوردن پنجره‌های قدیمی، فریم را تراز کنند و بعد از تمام شدن مراحل نصب هم، پنجره را رگلاژ کنند. علاوه بر این، بسیار مهم است که پروفیل در و پنجره را از برند معتبر و نام آشنایی مانند آبایان پروفیل https://abayanprofile.ir تهیه کنید.

کد خبر 581331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.