عزیمت ۲۴۲ زائر از فرودگاه امام خمینی(ره) به حج

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اعلام عزیمت ۲۴۲ زائر بیت‌الله‌الحرام از فرودگاه امام(ره) گفت: عملیات حج امسال در مدت زمان ۳۷ روز از امروز آغاز شده و در هشتم مردادماه به پایان می‌رسد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت راه‌وشهرسازی، سعید چلندری از اعزام ۲۴۲ زائر حج تمتع و یک نفر از کادر پزشکی همراه پرواز در ساعت ۸:۱۵ امروز خبر داد.

وی درمورد مراسم بدرقه حجاج اظهار کرد: هر ساله اولین پرواز حجاج با حضور نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، رئیس سازمان حج و زیارت، وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان هواپیمایی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی، معاونان سازمان حج و زیارت، سردار ذوالقدر فرماندهی حفاظت هواپیمایی سپاه، فرماندهی پلیس فرودگاه‌های کشور و برخی از مسئولان و نمایندگان مجلس برگزار و حجاج بدرقه می‌شوند.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اعلام اینکه عملیات حج امسال در ۳۷ روز انجام خواهد شد، گفت: عملیات رفت طی ۲۱ روز از تاریخ بیست‌دوم خردادماه آغاز شد و در تاریخ دوازدهم تیرماه به پایان خواهد رسید و عملیات برگشت طی ۱۶ روز از تاریخ بیست‌سوم تیرماه آغاز و در تاریخ هشتم مردادماه به پایان می‌رسد.

چلندری تصریح کرد: عملیات انتقال حجاج از طریق ۴۶ پرواز از فرودگاه فرودگاه امام خمینی (ره) به عربستان انجام خواهد شد که با این پروازها یازده هزار و سیصد زائر از ۱۱ استان کشور به حج اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه شهر فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) تلاش زیادی کرده است تا اعزام حجاج از ترمینال سلام شهر فرودگاهی به بهترین نحو انجام شود، افزود: در ترمینال سلام امسال گالری عکس راه‌اندازی شده است و برای اولین بار ۴۰ عکس ویژه از مکه مکرمه و مدینه منوره برای عموم به نمایش گذاشته شده است و این عکس‌ها فقط یک بار در حضور مقام معظم رهبری به نمایش درآمده بود.

کد خبر 581330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.