پایداری آب زاینده‌رود، مهمترین مطالبه شهروندان/ تراژدی دردناک آلودگی رشت

پایداری آب زاینده‌رود، مهم‌ترین مطالبه شهروندان اصفهان از رئیس جمهور، لزوم ایجاد موزه صنایع دستی شهرداری اصفهان، رونمایی از نردبان آتش‌نشانی سمنان، توجه به زیرساخت‌های فرهنگی در سهند، سخیف بودن سخنان نماینده بروجن در حضور رئیس‌جمهور، تراژدی دردناک آلودگی رشت را در این بسته خبری پارلمان بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پایداری آب زاینده‌رود، مهمترین مطالبه شهروندان اصفهان از رئیس جمهور، لزوم ایجاد موزه صنایع دستی شهرداری اصفهان، رونمایی از نردبان آتش‌نشانی سمنان در آینده نزدیک، انجام مدیریت آب به دور از فرصت‌سوزی و شعار، توجه مدیریت شهری به زیرساخت‌های فرهنگی در سهند، غیرمستند و سخیف بودن سخنان نماینده بروجن در حضور رئیس‌جمهور، صدور پروانه الکترونیکی بخش مهم طرح شفافیت، "زرجوب" و " گوهررود" تراژدی دردناک آلودگی رشت، لزوم توجه رئیس جمهور به بافت تاریخی اصفهان و افزایش ایمنی با حذف رانت در ساختمان‌سازی را در این بسته خبری پارلمان شهری مرور می‌کنیم.

پایداری آب زاینده‌رود، مهمترین مطالبه شهروندان اصفهان از رئیس جمهور

محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در رأس تمام مطالبات از رئیس جمهور پایداری آب زاینده رود است، لازم است با تدبیر دولت و مدیران آبی و استانی این مشکل رفع شود تا به دنبال آن شاهد رفع چالش فرونشست زمین و آلودگی هوا در اصفهان باشیم.

وی با بیان اینکه بعد از چندین ماه که برای سفر رئیس جمهور به اصفهان گمانه‌زنی می‌شد، احتمالاً در پایان هفته جاری این سفر انجام می‌شود، افزود: مسئولان استان زحمات زیادی در طول ماه‌های گذشته کشیده و تلاش کرده‌اند که بیشترین استفاده را از این سفر ببرند و امیدواریم آنچه از سفر دولت انتظار داشتیم نصیب اصفهان شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: پیشنهادی در قالب ۳۰ بند را در شورای اسلامی شهر مطرح و به استانداری و نمایندگان مجلس ارسال کردیم، چالش‌ها و مسائل موجود به ترتیب اهمیت مطرح شده که امیدواریم مورد استفاده قرار گیرد.

موزه صنایع دستی شهرداری اصفهان ایجاد شود

ابوالفضل قربانی نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه پیشنهاد می‌کنیم مکانی تحت عنوان موزه صنایع دستی مربوط به شهرداری اصفهان در نظر گرفته شود، گفت: در این میان ممکن است هدایایی نیز به مدیران شهری تعلق گرفته باشد که می‌تواند در فضای مناسبی، حفظ و نگهداری شود.

وی تاکید کرد: بهتر است ایجاد بورس صنایع دستی با قابلیت خرید و فروش در برنامه‌های اقتصادی دولت قرار گیرد، برای ایجاد این بورس از شرکت‌هایی که در این حوزه می‌توانند قبول مسئولیت کنند، استفاده شود، علاوه‌بر اینکه باید به گونه‌ای باشد که صنایع دستی توسط مردم قابلیت فروش در هر لحظه‌ای را داشته باشد.

رونمایی از نردبان آتش‌نشانی سمنان در آینده نزدیک

مهدی خراسانیان رئیس شورای اسلامی شهر سمنان گفت: در سفر ریاست‌جمهوری به سمنان حدود ۵۰ میلیارد تومان در قالب اوراق برای تهیه نردبان بلندمرتبه آتش‌نشانی به شهرداری تصویب شده بود، طی دو ماه آینده این نردبان به سمنان منتقل می‌شود.

وی در مورد تصویب بودجه ۸۴۵ میلیاردی شهرداری سمنان و تأیید آن در فرمانداری، افزود: ۴۸۲ میلیارد تومان از ین بودجه مربوط به درآمدها، ۲۸۲ میلیارد تومان مربوط به فروش املاک و ۸۰ میلیارد تومان نیز از محل تسهیلات تأمین می‌شود.

مدیریت آب به دور از فرصت‌سوزی و شعار انجام شود

علی صالحی سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه این روزها درباره سفر رئیس جمهور به دیار زاینده‌رود زیاد صحبت می‌شود و باید تنها به یک نکته بپردازم که در اظهارات اخیر رئیس جمهور در پاسخ به نظرات غیرکارشناسی و غیرسازنده برخی مسئولان مطرح شد، گفت: لازم است توزیع آب بر اساس طرح جامع با عدالت انجام شود.

وی خطاب به رئیس جمهور، گفت: شما مرد عدالت هستید و عقلانیت و جامع‌نگری جزئی از منش شما است، مردم استان اصفهان و ایران منتظر هستند تا به دور از شعار و فرصت‌سوزی این عدالت و عقلانیت را در مدیریت منابع آب کشور و فلات مرکزی شاهد باشند، خواسته حدود پنج میلیون اصفهانی نیز محور اصلی این گفتمان آبی در دولت مردمی است و منتظر هستند تا در سفر پیش رو بیشتر از حرف، شاهد عمل باشند و شما نه برای تفرج و نگاه لوکس به زاینده رود، بلکه برای نجات این هویت و تمدن عظیم و اعتبار بین‌المللی ایران تلاش کنید.

توجه مدیریت شهری به زیرساخت‌های فرهنگی در سهند

نازیلا عزیزی عضو شورای اسلامی شهر سهند گفت: توجه به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در این شهر اقدامی ضروری است که باید مورد توجه مدیریت شهری قرار گیرد.

وی در مورد اهمیت شهر سهند به دلیل نزدیکی به مرکز استان و سکونت خانواده‌های بسیار در این شهر، ادامه داد: در سال‌های گذشته توجه چندانی به ایجاد و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در این شهر جدید نشده است و باید بیش از پیش در جهت ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی اهتمام داشته باشیم.

سخنان نماینده بروجن در حضور رئیس‌جمهور، غیرمستند و سخیف بود

محمدرضا فلاح عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سخنانی که نماینده بروجن در حضور رئیس جمهور مطرح کرد، سخیف، غیرکاشناسانه، غیرمستند و غیرعادلانه بود، در حالی که بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) نباید در صحبت‌های خود با دشمن مخرج مشترک داشته باشیم.

وی خطاب به نماینده بروجن، تاکید کرد: آن زمان که دوران جنگ و بحران بود، مردم اصفهان سخاوتمندانه و ایثارگرانه مردم جنگ‌زده خوزستان و استان‌های مرزی و مهاجران را پذیرا شدند و آن‌ها را سر سفره خود نشاندند، آن زمان که مردم به ویژه جوانان از بیکاری رنج می‌بردند مهاجران را پذیرفتند و برای آن‌ها در شهر و استان زمینه اشتغال و سکونت فراهم کردند. مردم اصفهان جوانان خود را تقدیم انقلاب کردند تا دشمنان نتوانند وجبی از خاک کشور را اشغال کنند.

صدور پروانه الکترونیکی بخش مهم طرح شفافیت است

احمدرضا مصور رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از یکم تیرماه صدور پروانه الکترونیکی در حوزه شهرسازی اجرا می‌شود و این اتفاق بخش مهمی از طرح شفافیت است، به دلیل اینکه بسیاری از آسیب‌ها، سوجریان‌ها و رانت‌های اطلاعاتی در این نقطه متمرکز شده بود.

وی افزود: این طرح سال گذشته به تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان رسید و مراجع قانونی نیز تعیین کردند، این طرح مشتمل بر چهار فصل و ۲۵ ماده و بند است و در این زمینه تکالیفی بر عهده شورای ششم شهر و شهرداری اصفهان است.

"زرجوب" و " گوهررود" تراژدی دردناک آلودگی رشت

عماد مطالبی مشاور کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت گفت: گندابی از فاضلاب شهری و پساب‌های صنعتی و بیمارستانی به دو مجرای آبی حیاتی شهر رشت یعنی رودخانه‌های "زرجوب" و " گوهررود" وارد می‌شود و ورود انواع پساب‌ها به این دو رودخانه سلامت شهروندان را به خطر خواهد انداخت.

وی تاکید کرد: تمام ورودی فاضلاب به همراه رسوبات مواد آلی و فلزات سنگین سلامت شهروندان را تهدید می‌کند و تهدیدی برای بهداشت عمومی جامعه است، بنابراین باید تلاش کنیم تا این چالش رفع و سلامت و بهداشت شهروندان حفظ شود.

لزوم توجه رئیس جمهور به بافت تاریخی اصفهان

رسول میرباقری ر ئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بافت تاریخی اصفهان سرمایه‌ای ملی و فراملی است، لذا به صورت ملی باید حفظ و نگهداری شود، بنابراین از رئیس جمهور می‌خواهیم اهتمام ویژه‌ای به بافت تاریخی داشته باشد.

وی تاکید کرد: زیرا سرمایه‌های این شهر تنها متعلق به مردم اصفهان نیست که همه هزینه‌های آن بر دوش شهرداری باشد، بلکه سرمایه‌های اصفهان ملی و فراملی است و باید به صورت ملی حفظ و نگهداری شود.

افزایش ایمنی با حذف رانت در ساختمان‌سازی

سیدمحمدجواد عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: در بعضی موارد قانون نقض می‌شود یا نظارت صحیح و کافی در ساختمان‌سازی انجام نمی‌شود، در حالی که باید در ساختمان‌سازی تمام مقررات و اصول ایمنی رعایت شود تا شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم.

وی تاکید کرد: در ساختمان‌سازی لازم است تمام مقررات رعایت شود؛ گاهی رانت‌هایی وجود دارد که باید برای حفاظت از جان مردم به صفر برسد.

کد خبر 581327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.