ترافیک تهران نیازمند توجه مدیریت شهری است

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: تهران با داشتن ساخته‌های فرهنگی متعدد، ام‌القرای جهان اسلام است، اما امروزه با دو شاخص ترافیک و آلودگی هوا در دنیا شناخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سوده نجفی امروز -یک‌شنبه، بیست‌ودوم خردادماه- در شصت‌ونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با توجه به ترافیک مستمر شهر، اظهار کرد: ترافیک تهران به معضل اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده و نیازمند جراحی است.

وی ادامه داد: تهران با داشتن ساخته‌های فرهنگی متعدد ام‌القرای جهان اسلام است، اما امروز با دو شاخص ترافیک و آلودگی هوا در دنیا شناخته می‌شود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر گفت: ترافیک تهران به بحران تبدیل شده است و رفع آن محدود به شهرداری تهران نیست، بلکه نیازمند مساعدت هیئت دولت، نمایندگان مجلس، شهردار و حتی فراجا است.

وی با اشاره به اینکه شورای عالی ترافیک اقدامات زیادی را در این خصوص انجام داده است اما کفایت نمی‌کند افزود: با توجه به بازدید که از مناطق داریم رفع معضل ترافیک خواسته تمام شهروندان است.

نجفی خاطر نشان‌کرد: در گذشته پیک‌های ترافیک شهر تهران پنج ساعت بود اما امروز به ۹ تا ۱۰ هم در بازه‌های زمانی مختلف افزایش یافته است. بحران ترافیک مشکلات روحی را برای شهروندان به دنبال خواهد داشت، بنابراین رئیس جمهور باید پیگیر فراهم کردن واگن‌های مترو و اتوبوس‌های جدید باشد، چرا که دولت نیز در این خصوص وظایفی را به عهده دارد و باید به آن عمل کند.

وی با اشاره به اینکه شهروندان نسبت به خرابی پله‌برقی‌های برخی ایستگاه‌های مترو شکایت دارند، اضافه کرد: این مشکل سختی‌های‌هایی را برای گروه‌های خاص از جمله سالمندان و معلولان ایجاد کرده است که باید به آن رسیدگی شود.

به گزارش ایمنا، رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران، در خصوص رسیدگی به وضعیت نظافت عمومی ایستگاه‌های مترو و همچنین استفاده از ماسک شهروندان در اماکن تذکر داد.

کد خبر 581295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.