موزه صنایع دستی شهرداری اصفهان ایجاد شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه پیشنهاد می‌کنیم مکانی تحت عنوان موزه صنایع دستی مربوط به شهرداری اصفهان در نظر گرفته شود، گفت: در این میان ممکن است هدایایی نیز به مدیران شهری تعلق گرفته باشد که می‌تواند در فضای مناسبی، حفظ و نگهداری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالفضل قربانی امروز -بیست‌ودوم خردادماه- در نطق میان‌دستور خود در چهل‌وپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک میلاد امام رضا (ع)، اظهار کرد: گویا در روزهای آتی سفر رئیس‌جمهور به اصفهان انجام می‌شود، امیدواریم این سفر زمینه‌ای برای رفع مشکلات و سبب برکت برای مردم اصفهان باشد.

وی افزود: از استاندار اصفهان درخواست می‌کنیم زمانی برای طرح و رفع مشکلات مدیریت شهری در نظر گرفته شود تا به طور مستقیم بعضی موارد که مشکلات مربوط به کلان‌شهرهای دیگر است نیز با رئیس جمهور مطرح شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خطاب به رئیس جمهور، اضافه کرد: لازم است به موضوع حضور مهاجران در اصفهان توجه شود و بار مهاجران به اصفهان توسط دولت مورد حمایت قرار گیرد، جمعیت این مهاجران قابل توجه است و این افراد به دلیل وجود مشکلات در دیگر نقاط کشور به اصفهان آمده‌اند، اگر شوراها نبودند مسئولیت آن‌ها به طور مستقیم متوجه دولت بود، به این معنا که شوراها در راستای کاهش مشکلات و کمک به دولت در تلاش هستند، لذا درخواست داریم که مانند دولت‌های قبلی تلاش برای محدود کردن اختیارات شوراها نداشته باشند، امروز مزاحمت‌هایی که دستگاه‌های دیگر برای مدیریت شهری ایجاد می‌کنند رنج‌آور است.

وی گفت: نمی‌دانیم در خصوص ایرادات سازمان بازرسی چه باید بکنیم، به طور مثال در خصوص پروانه ساختمانی واحدهای تجاری هر اقدامی انجام دهیم، تخلف محسوب می‌شود.

قربانی با اشاره به روز صنایع دستی، تصریح کرد: جایگاه صنایع دستی در ایجاد اشتغال مولد قابل اهمیت است، در حالی که به این حوزه آن طور که باید توجه نمی‌شود، در کتاب‌های درسی خود پیرامون صنایع دستی ایران که جایگاه ویژه‌ای در جهان داشته شعری را خوانده‌ایم که قابل توجه است و باید به مفهوم آن دقت نظر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اکنون جنس‌های چینی جایگزین صنایع دستی ما شده است، گفت: در سال‌های اخیر شاهد هیچ نوآوری در صنایع دستی نبوده‌ایم و این مسئله، خطری بزرگ برای این حوزه است، همچنین امروز اثری از بسیاری از رشته‌هایی که در گذشته فعال بوده است، نیست.

توجه به ایجاد موزه صنایع دستی مربوط به شهرداری اصفهان

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بهتر است ایجاد بورس صنایع دستی با قابلیت خرید و فروش در برنامه‌های اقتصادی دولت قرار گیرد، تاکید کرد: برای ایجاد این بورس از شرکت‌هایی که در این حوزه می‌توانند قبول مسئولیت کنند، استفاده شود، علاوه‌بر اینکه باید به گونه‌ای باشد که صنایع دستی توسط مردم قابلیت فروش در هر لحظه‌ای را داشته باشد. امکان صادرات برای صنایع دستی باید به راحتی فراهم شود، همچنین کارگاه‌های آموزشی و انتقال مهارت در این حوزه نیز اقدام مهمی است که می‌تواند در مولد بودن صنایع دستی کمک کننده باشد.

وی خاطرنشان کرد: سالیانه در بودجه ردیفی قرار می‌گرفت و صنایع دستی فاخر خریداری می‌شد، این اقدام با هدف حمایت از افرادی انجام می‌شد که در این حوزه فعالیت دارند. باید مشخص شود که در سال‌های گذشته چه مقدار صنایع دستی خریداری شده و اکنون کجا است و چگونه نگهداری می‌شود.

وی با بیان اینکه پیشنهاد می‌کنیم مکانی تحت عنوان موزه صنایع دستی مربوط به شهرداری اصفهان در نظر گرفته شود، افزود: در این میان ممکن است هدایایی نیز به مدیران شهری تعلق گرفته باشد که می‌تواند در فضای مناسبی، حفظ و نگهداری شود.

کد خبر 581255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.