جاری شدن زاینده‌رود راهکار رفع بسیاری از مشکلات است

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: خشکی رودخانه زاینده‌رود زمینه‌ساز مشکلات بسیاری در اصفهان شده است، در حال حاضر فرونشست زمین نیز یکی دیگر از اساسی‌ترین مشکلات شهر اصفهان است و بهترین راهکار آن نیز جاری شدن زاینده‌رود است.

‌فرزانه کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تدوین نامه ۳۰ بندی شورای ششم در رابطه با مشکلات شهر و مطالبات مردم برای ارائه به رئیس جمهور، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری جلسات کارشناسی فراوانی در کمیسیون‌ها برگزار شد و نتیجه جلسات به کمیسیون تلفیق ارائه شده است، بعد از هم‌پوشانی‌ها و مواردی کارشناسی شده نامه ۳۰ بندی درخواست‌های شورای اسلامی شهر اصفهان از رئیس جمهور تدوین شد.

وی با بیان اینکه در واقع انتظارهای مردم از سفر ریاست جمهوری به عنوان ۳۰ بند تدوین شده است که هر کدام از این بندها موارد مختلفی دارد، اضافه کرد: در هر کمیسیونی موارد مختلف آن بررسی و کارشناسی شده و اولویت‌های اصلی به شکل خواسته‌ها به سمع و نظر مردم رسیده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: هدف از این کار این بوده است که نمایندگان شورای اسلامی شهر اصفهان به عنوان نماینده شهروندان باید درخواست آنها را به گوش مسئولان، ریاست جمهوری و وزیران برسانند و عمده مطالب در این ۳۰ بند و اصلی‌ترین آن همان جاری شدن زاینده‌رود بوده که مطالبه اصلی مردم اصفهان است.

وی خاطرنشان کرد: طی جلساتی که در کمیسیون‌های آب و مناطق کم‌برخوردار برگزار شده است، مشخص شد مشکلاتی از جمله مسئله محیط زیست خواسته اصلی شهروندان بوده است.

کلاهدوزان با تاکید بر اینکه در صدر مطالبات جاری شدن زاینده‌رود مطرح بوده است، گفت: با جاری شدن رودخانه زاینده‌رود رونق و برکت به اصفهان باز خواهد گشت، واضح است که خشکی رودخانه زاینده‌رود زمینه‌ساز مشکلات فراوانی مانند ریزگردها به ویژه در شهر اصفهان و شرق استان است، فرونشست زمین نیز یکی دیگر از اساسی‌ترین مشکلات شهر اصفهان است، بناهای تاریخی با قدمت بسیار زیادی در شهر وجود دارد و هر گونه آسیبی که به این بناهای تاریخی وارد شود، به دلیل فرونشست زمین است و مسئولان باید پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد: بناهای تاریخی میراث ماندگاری است و همان‌طور که نسل فعلی این میراث را از نسل‌های گذشته تحویل گرفته است، باید در حفظ و حراست این میراث تاریخی تلاش کنیم تا بتوانند آن را به نسل بعد تحویل دهند. این بناها متعلق به اصفهان نیست و متعلق به تمام ایران است، لذا ضروری است موضوع فرونشست به عنوان مطالبه اصلی مطرح شود و قطعاً بهترین راهکار آن نیز جاری شدن زاینده‌رود است.

کد خبر 581230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.