به شایستگی از بازنشستگان حمایت شود

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: شاید افزایش حقوق بازنشستگان از نظر اقتصادی بار تورمی داشته باشد یا بر دولت هزینه‌های مضاعفی تحمیل کند، اما ما باید به فکر تامین معیشت آن‌ها باشیم.

غلامرضا مرحبا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان اظهار کرد: همه اقشار جامعه پس از ۳۰ سال کار، بازنشسته می‌شوند؛ وقتی کسی در این جامعه کار کرده از یک جایی باید به استراحت بپردازد.

وی افزود: بازنشستگان سال‌های طولانی کار کرده‌اند و دوره جوانی آنها سپری شده است، به احتمال زیاد بخشی از سلامتی خود را از دست داده‌اند و با وجود نوه و فرزندان بزرگ نیازمند حمایت هستند؛ از این رو همه موارد عقلی و قانونی حکم می‌کند که دوران بازنشستگی به گونه‌ای باشد که افراد استراحت کنند و به فرزندان و امورات زندگی خود بپردازند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یک بازنشسته زمانی که لازم بوده را کار کرده و اکنون باید مستمری کافی داشته باشد که بتواند زندگی خود را مدیریت کند.

مرحبا ادامه داد: در شرایطی که از نظر اقتصادی دچار مشکلات، تورم بالا و گرانی هستیم و تناسب بین درآمد و هزینه خانوار با مشکلاتی مواجه است، کمک به معیشت بازنشستگان را اقدام مقدسی می‌دانم، شخصاً معتقدم که هر راهی که در جهت ترمیم وضعیت معیشت بازنشستگان انجام می‌شود مقدس است.

وی گفت: شاید افزایش حقوق بازنشستگان از نظر اقتصادی بار تورمی داشته باشد یا بر دولت هزینه‌های مضاعفی تحمیل کند، اما ما باید به فکر تأمین معیشت آن‌ها باشیم و حداقل‌های معیشتی بازنشستگان را در حد کسب‌وکاری که داشتند فراهم کنیم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش حقوق بازنشستگان لازم و ضروری است، خاطرنشان کرد: اقدام اخیر در راستای افزایش حقوق بازنشستگان هنوز کافی نیست و امیدواریم با بهبود وضع اقتصادی کشور، مشکلات برطرف و به شایستگی از بازنشستگان حمایت شود.

کد خبر 581205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.