کمبود سرانه فضای سبز در منطقه ۴ اراک

شهردار منطقه چهار اراک گفت: به‌رغم وجود زمین‌های بایر در این منطقه، ساکنان این محدوده از سرانه کافی در فضای سبز شهری برخوردار نیستند.

ابوالفضل شالی‌بگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه‌های محله‌محور به اتفاق جمعی از مسئولان با حضور در مسجد فتح‌المبین جهانگیری محله یک منطقه ۴ اراک به بررسی مطالبات مردمی و پاسخگویی به درخواست‌های ساکنان این محله و صدور دستورات لازم برای پیگیری مشکلات شهروندان پرداختیم.

وی افزود: اقدامات لازم برای پیگیری مجموعه‌ای از درخواست‌ها که شامل لکه‌گیری سطح معابر منطقه و ایجاد سرعت‌کاه در بعضی معابر می‌شد، بلافاصله به اطلاع معاون اجرایی منطقه رسید و مورد پیگیری قرار گرفت.

شهردار منطقه چهار اراک تصریح کرد: از مهم‌ترین مشکلات در سطح منطقه چهار شهرداری اراک این است که به‌رغم وجود زمین‌های بایر، ساکنان این محدوده شهر از سرانه مطلوبی در فضای سبز شهری برخوردار نیستند.

وی با بیان اینکه شهرداری به عنوان متولی ایجاد فضای سبز در شهر، مالک زمین‌های بایر منطقه چهار نیست، ادامه داد: برای احداث فضای سبز شهری در زمین‌های بایر، پیشنهاد شده است که اقدامات لازم برای واگذاری زمین‌ها از اداره کل راه و شهرسازی به شهرداری در دستور کار قرار گیرد.

شالی‌بگ گفت: مشکلات مربوط به روشنایی منطقه چهار نیز با حضور فرماندار و مسئول مربوطه در اداره توزیع برق استان مرکزی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد روشنایی منطقه اصلاح شود.

وی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون رویه‌های آسفالت این منطقه توسط اکیپ دستی و با توزیع بیش از ۳۶۸ تن آسفالت، ترمیم و عملیات جدول‌گذاری به طول حدود ۷۵۰ متر انجام شده است، خاطرنشان کرد: تکمیل و نوسازی مخازن و جمع‌آوری پسماند شهری در منطقه و همچنین جایگزینی پایه مخازن جمع‌آوری پسماند فلزی بتنی از دیگر اقداماتی است که به‌تازگی در منطقه چهار انجام شده است.

شهردار منطقه چهار اراک ادامه داد: از سال گذشته تاکنون بیش از ۱۰۰ اصله درخت در منطقه کاشته شده است، همچنین هرس و سم‌پاشی درختان و گل‌کاری‌های منطقه نیز مطابق درخواست‌های واصله از سامانه ۱۳۷ انجام شده است.

وی تصریح کرد: اجرای نقاشی دیواری در ساختمان تجاری مربوط به مجتمع ورزشکاران توسط واحد زیباسازی و نصب پل عابرپیاده روی رودخانه اصلی شهر واقع در انتهای خیابان رهبر نیز از دیگر اقدامات انجام شده در منطقه چهار به شمار می‌رود.

به گزارش ایمنا، محله شماره یک منطقه چهار شهرداری اراک شامل انتهای خیابان جهانگیری، خیابان مطهری، خیابان رهبر، خیابان فردوسی، خیابان ظفرمند، خیابان جهاد و کوچه‌های فرعی این منطقه می‌شود.

کد خبر 581187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.