سن رانندگی برای خودروهای برقی کاهش یافت

اسپانیا سن رانندگان را برای دریافت گواهینامه خودروهای الکتریکی کاهش می‌دهد زیرا این راهی برای افزایش محبوبیت وسایل نقلیه پایدار بین نسل‌های بعدی خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وزارت کشور اسپانیا اعلام کرد که قصد دارد سن گواهینامه رانندگی برای انواع خاصی از وسایل نقلیه الکتریکی را به عنوان راهی برای محبوب کردن تحرک پایدار کاهش دهد. نوجوانان ۱۶ و ۱۷ ساله می‌توانند گواهینامه جدید B1 را دریافت کنند که به آنها حق رانندگی خودروهای برقی با وزن حداکثر ۴۰۰ کیلوگرم (بدون احتساب باتری) و با سرعت حداکثر ۹۰ کیلومتر را می‌دهد.

در حال حاضر، نوجوانان زیر ۱۸ سال می‌توانند با گواهینامه A1 اسپانیایی (+۱۶ سال) با موتورهای گازی ۱۲۵ سی‌سی تا سرعت ۴۵ کیلومتر در ساعت رانندگی کنند، حتی نوجوانان ۱۵ ساله نیز می‌توانند چهارچرخه‌های سبک‌تر و کم‌قدرت‌تر با گواهینامه AM (+۱۵ سال) برانند. هنگامی که رانندگان ۱۸ ساله می‌شوند، می‌توانند گواهینامه B2 دریافت کنند که به آنها حق استفاده از اتومبیل‌های معمولی را می‌دهد.

سن رانندگی برای خودروهای برقی کاهش یافت

راه‌اندازی گواهینامه رانندگی B1 در اسپانیا بخشی از استراتژی جدید ایمنی جاده ۲۰۳۰-۲۰۲۰ اداره کل ترافیک کشور است.

وزیر کشور، فرناندو گرانده-مارلاسکا، یادآور شد که این نوع کارت در حال حاضر در کشورهایی مانند فرانسه با نتایج خوبی اعمال می‌شود و به نفع جوان‌ترین افراد در مناطق روستایی است، جایی که با وجود تمام تلاش‌های ممکن، بدیهی است که حمل‌ونقل عمومی به همان اندازه‌ای که در مناطق شهری در دسترس است، وجود داشته باشد.

با این حال، ارائه استراتژی و مجوز جدید در مورد جزئیات هنوز نیاز به تنظیم دقیق دارد. یکی از موارد این است که آیا رانندگان نوجوان اجازه تردد در تمام جاده‌ها را خواهند داشت، به ویژه با توجه به اینکه مقرر شده سرعت آنها از ۹۰ کیلومتر بر ساعت تجاوز نکند.

انتظار می‌رود که آنها باید در یک امتحان تئوری مشابه آنچه که اکثر هنرجویان B2 می‌دهند، شرکت می‌کنند. بر اساس گزارش مؤسسه ملی آمار اسپانیا، حدود یک میلیون نوجوان ۱۶ و ۱۷ ساله می‌توانند از این اقدام بهره‌مند شوند. قانون جدید مجوز B1 احتمالاً در سال ۲۰۲۳ اجرایی می‌شود.

سن رانندگی برای خودروهای برقی کاهش یافت

کد خبر 581159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.