باید میراث کهن اصفهان را زنده کنیم

طغیانی گفت:  اقتصاد فرهنگی، اقتصادی است که آب‌بر نیست و آلایندگی ندارد و پتانسیل ایجاد ارزش افزوده نیز دارد و می‌توانیم با داشتن نگاهی ویژه به اقتصاد فرهنگی، زندگی و زیست شهروندان را با شرایط حاضر استان و کشور منطبق کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی طغیانی عصر امروز _شنبه بیست‌ویکم خردادماه_ در آئین افتتاحیه نمایشگاه هنرهای سنتی و صنایع دستی بومی شهرهای اصفهان و بندرعباس که در در باغ موزه چهل‌ستون برگزار شد، اظهار کرد: در گذشته این شهر دارای بیش از ۲۰۰ نوع هنر دستی بوده ولی امروز متأسفانه کمتر از ۵۰ عدد از آنها باقی مانده است، همیشه احیای آن ۲۰۰ هنر دستی از دغدغه‌های اصلی من بوده تا این میراث گرانبها را به نسل‌های بعد انتقال دهیم.

وی گفت: نکته قابل توجه و وجه تمایز صنایع دستی آن روزگار و صنعت امروز، تولید انبوه است؛ در حقیقت تلفیق هنر و صنعت به دست انسان صورت پذیرفته تا روح انسانی به این اشیا دمیده شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صنایع دستی و میراث به جای‌مانده را جزو فرهنگ و پاره تن هویت خود می‌دانیم.

وی تصریح کرد: وقتی تلفیقی بین اقتصاد و فرهنگ صورت می‌گیرد، ترکیبات مختلفی می‌توان متصور شد؛ در اقتصاد محصولات فرهنگی، مثل اقتصاد سینما و صنایع دستی، میزان فروش و سودآوری مدنظر است.

طغیانی افزود: فرهنگ اقتصادی بر موضوعاتی چون فرهنگ قناعت، کار و تلاش در امور اقتصادی تاکید می‌کند و در قسمت آخر اقتصاد فرهنگی قرار دارد که نیازمند نگاه ویژه است.

وی تصریح کرد: امروزه اقتصاد، صنعتی مبتنی بر صنایع پایه است و سهم درآمدی استان، ابتدا بر محور صنعت و سپس بر بخش خدمات متکی است. اصفهان پتانسیل برداشتن گام‌های مؤثر در حوزه اقتصاد فرهنگی را دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اصفهان می‌تواند سهم ایجاد ارزش از حوزه صنایع دستی و هنر خود را ارتقا دهد و از این طریق درآمد کسب کند تا در نهایت شاهد شکوفایی اقتصاد فرهنگی باشیم.

وی ادامه داد: اقتصاد فرهنگی، اقتصاد آب‌بر نیست و آلایندگی ندارد و پتانسیل ایجاد ارزش افزوده نیز دارد و می‌توانیم با داشتن نگاهی ویژه به آن، زندگی و زیست شهروندان را با شرایط حاضر استان و کشور منطبق کنیم.

کد خبر 581156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.