طرح جذب جمعیت با اهدای زمین‌های ارزان در کرواسی

مقامات در لابین کرواسی، طرح جدیدی را برای جذب خانواده‌های جوان به این شهر اعلام کردند. این طرح نسبت به ساکنان بالقوه بسیار سخاوتمندانه است، زیرا مقامات قصد دارند قطعه زمینی را به آنها بدهند تا بتوانند خانه‌های جدید خود را بسازند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری لابین کرواسی تصمیم گرفته است تا برای جذب جمعیت به این منطقه، زمین‌های خود را با قیمت و پیشنهادهای ویژه به مردم عادی واگذار کند.

مقامات محلی به خانواده‌ها، قطعه زمین‌های شهرداری را برای یک دوره ۹۹ ساله واگذار می‌کنند و طبق بیانیه شهر، هر قطعه حدود ۶۰ هزار یورو ارزش دارد. مهم‌تر از آن، دریافت‌کنندگان این فرصت را خواهند داشت که زمین را رهن کنند و سرمایه کافی برای ساختن خانه‌های رویایی خود در حومه‌های زیبای کرواسی را به دست بیاورند.

تنها هزینه ساکنین برای این برنامه، دریافت مجوزهای ساختمانی لازم از مقامات است که می‌تواند به صورت اقساط در یک دوره ۱۰ ساله پرداخت شود. علاوه بر این، هنگام پرداخت، مبالغ به ارزش ملک محاسبه می‌شود.

علاوه بر این، مردم این شانس را خواهند داشت که زمین را در مدت اجاره ۹۹ ساله به صورت پرداخت اقساط مستقیم به دولت محلی خریداری کنند. مقامات همچنین گفته‌اند که در صورت تصمیم ساکنان برای خرید از مناطق پیشنهادی، هزینه پروانه ساختمانی از ارزش زمین کم می‌شود.

به گفته والتر گلاویچیچ، شهردار لابین، ایده طرح اجاره زمین از مشاوره با جوانان شهر، متولد شد. او همچنین توضیح داد که کمک به خانواده‌ها در تأمین فضایی برای زندگی می‌تواند بعضی از بزرگ‌ترین مشکلات آنها را حل کند و برای آنها رونق چشمگیری در زندگی به وجود بیاورد.

طرح اجاره زمین از نظر فنی برای دولت محلی هیچ هزینه‌ای ندارد، به جز زمین واقعی که برای خانواده‌ها فراهم می‌کند. در عین حال، اگر کسی در آن زندگی نکند یا هیچ شرکتی روی آن کار نکند، زمین هیچ سودی به همراه نخواهد داشت. اگر ساکنان جدید بخواهند آن را بخرند، شهر می‌تواند هزینه‌های آن را جبران کند.

با اهدای این زمین‌ها به خانواده‌های جوان برای یک دوره ۹۹ ساله، مقامات محلی در تلاش برای به دست آوردن یک جمعیت جدید پر جنب‌وجوش هستند که انگیزه‌ای برای ماندن در لابین و کمک به فرهنگ و اقتصاد محلی خواهند بود.

شهردار گفته است که این یک برنامه پرخطر از نظر ارزش پولی است زیرا شهر زمین را برای ۹۹ سال از دست خواهد داد. با این حال، ارزش افزوده ساکنان جدید حتی بیشتر خواهد بود، بنابراین او مشتاقانه منتظر چهار خانواده اول است که قرار است به زودی زمین خود را دریافت کنند.

طرح جذب جمعیت با اهدای زمین‌های ارزان در کرواسی

کد خبر 581152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.