از چاقوکشی برای کارشناس اورژانس تا کشف جسد دکتر در سرویس بهداشتی

چاقوکشی برای کارشناس اورژانس، قتل زن جوان و دو مرد برای چرای گوسفند، قتل هولناک مرد تهرانی با ضربات چاقو، کشف سلاح شکاری و جنگی در مرزهای کشور، بازداشت دزدان دریایی در جزیره کیش، کشف جسد دکتر در سرویس بهداشتی بیمارستان را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، سهیل سلطانی، اظهار کرد: در جریان مأموریتی که شب گذشته مبنی بر وقوع تصادف در خیابان دستغیب قزوین اعلام شد، کارشناسان پایگاه رازی برای پوشش این حادثه به محل اعزام شدند. در این تصادف، یک موتور سوار با عابر پیاده برخورد کرده بود.

رئیس مرکز مدیریت و فوریت‌های پزشکی استان قزوین افزود: کارشناسان پایگاه رازی پس از رسیدن به آدرس اعلام شده، برای انجام معاینات و آسیب‌های احتمالی به بررسی عابر مصدوم پرداختند. در هنگام اجرای اقدامات درمانی، کارشناسان با پرخاشگری راننده موتور و دوستان او مبنی بر نداشتن نیاز به انتقال مصدوم به بیمارستان مواجه شدند.

سلطانی خاطرنشان کرد: درپی این برخورد، کارشناسان اورژانس اعلام می‌کنند که لازم است مصدوم به علت آسیب وارد شده به بیمارستان منتقل شود که در حین انتقال و داخل آمبولانس، راننده موتور و دوستان او شروع به بی احترامی و ضرب و شتم کارشناس اورژانس می‌کنند.

وی ادامه داد: موتور سوار و دوستانش با چاقو به سه نقطه از بدن این کارشناس اورژانس جراحت وارد می‌کنند و علاوه بر آن به بی‌سیم آمبولانس و تجهیزات نیز آسیب وارد می‌شود. مصدوم به بیمارستان رجایی تحویل داده شده است و کارشناس اورژانس به علت آسیب‌های وارد شده در بیمارستان بستری شده است.

سلطانی تصریح کرد: آسیب‌های وارد شده به دنبال اصابت ضربات چاقو به کارشناس اورژانس از طریق مراجع قضائی مورد پیگیری قانونی قرار می‌گیرد. بی شک پاسخ زحمات کارشناسان فوریت‌های پزشکی که در شرایط مختلف با جان و دل در کنار هموطنان عزیز هستند چنین رفتارها و برخوردهایی نیست.

قتل زن جوان و دو مرد برای چرای گوسفند

این درگیری در منطقه عشایری سرکشتی نزدیکی روستای سفیدخانی از توابع دهستان ایتیوند جنوبی واقع بخش کاکاوند شهرستان دلفان اتفاق افتاد. در نزاع محلی منطقه عشایری سرکشتی دلفان سه نفر کشته و دو نفر زخمی شدند. در این نزاع که به سبب وارد شدن تعدادی گوسفند به مزارع اتفاق افتاد در ابتدا یک زن ۴۰ ساله با تیراندازی یکی از طرفین کشته شد.

در ادامه این نزاع اقوام زن مقتول با کمین و سنگربندی دو نفر از طرف مقابل را با گلوله به قتل رساندند و دو نفر دیگر را زخمی کردند. مأموران انتظامی هم اکنون در محل حضور دارند و به بررسی علل حادثه مشغول هستند.

قتل هولناک مرد تهرانی با ضربات چاقو

چندی قبل رسیدگی به پرونده قتل مرد ثروتمند تهرانی با کشف جسد او در نزدیکی شهر کرج کلید خورد. بررسی‌های اولیه حکایت از آن داشت که مقتول به ضرب چاقو به قتل رسیده است و جسد او به آتش کشیده شده بود. در اولین تحقیقات مشخص شد که فردی اقدام به استفاده از کارت بانکی متهم کرده و مبلغی بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان از حساب او برداشت شده است.

این فرد توسط مأموران اداره آگاهی تهران شناسایی شد و با توجه اینکه محل شناسایی متهم در شهر تهران بود، پرونده برای رسیدگی به شعبه دوم دادسرای جنایی تهران منتقل شد و بازپرس محمد وهابی دستور بازداشت متهم را صادر کرد. چند روز قبل متهم در شهر سراب شناسایی و دستگیر شد.

احتمال می‌رفت متهم مقتول را شناسایی کرده و او را با انگیزه سرقت اموالش به قتل رسانده است؛ بنابراین وی تحت بازجویی قرار گرفت و این درحالی بود که او بعد از شناسایی یک بار قصد خروج از کشور را داشت که متوجه شد ممنوع‌الخروج شده است.

متهم در اولین اظهارات خود ضمن انکار قتل گفت: من و مقتول با هم در باشگاه ورزشی دوست شده بودیم و با اینکه فاصله سنی زیادی داشتیم، اما رابطه رفاقت عمیقی بین ما بود. قبل از اینکه رفیقم به قتل برسد کارت عابر بانکش را به من داد و از من خواست که برخی کارهای مالی‌اش را انجام دهم اما بعد از مرگش دیگر نه از او خبر داشتم و نه دسترسی به کارتش داشتم.

درحالی که متهم منکر استفاده از کارت بعد از قتل است، اما ادله و مدارک نشان می‌دهد که او بعد از قتل هم از کارت استفاده کرده است؛ به این ترتیب تحقیقات در این پرونده با ارجاع پرونده به دادسرای جنایی کرج در جریان است.

کشف سلاح شکاری و جنگی در مرزهای کشور

سردار احمدعلی گودرزی با اشاره به کشف ۱۹ قبضه سلاح شکاری و جنگی، اظهار کرد: در راستای اجرای مرحله دوم طرح اطلاعاتی و عملیاتی خلع سلاح در سال ۱۴۰۱ صاعقه یک، مرزبانان هنگ مرزی خوی و سردشت با اشراف اطلاعاتی و انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی دقیق و هدفمند، توانستند محل اختفا سلاح‌های شکاری و جنگی غیرمجاز را در سطح حوزه استحفاظی شناسایی کنند.

وی افزود: مرزبانان طی چند رشته عملیات جداگانه با رعایت جوانب امنیتی و رعایت حقوق شهروندی در بازرسی از چند منزل تحت کنترل ۱۷ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز، دو قبضه کلت کمری و ۳۵ عدد مهمات مربوطه را کشف کردند.

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه سه متهم در این رابطه دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: با انتقال سلاح‌ها به یگان، پرونده قضائی در این خصوص تشکیل و متهمان به مراجع ذی صلاح تحویل داده شد.

بازداشت دزدان دریایی در جزیره کیش

سرهنگ علی اصغر جمالی اظهار کرد: با ارائه گزارش وقوع چند فقره سرقت از پنج لنجِ متعلق به صیادان کیش توسط سارقانی از شهرستان‌های همجوار موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش افزود: سارقان با استفاده از سلاح سرد (قمه) و تهدید صیادان اقدام به سرقت می‌کردند که با هوشیاری مأموران و حمایت دستگاه قضائی شناسایی و دستگیر شدند. سارقان با سرقت ماهی‌های صید شده و تجهیزات ناوبری بیش از ۲۵ میلیارد ریال به صیادان خسارت وارد کردند.

کشف جسد دکتر در سرویس بهداشتی بیمارستان

روز گذشته مأموران مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران از کشف جسد یک زن جوان با خبر شدند. با حضور مأموران در محل کشف جسد واقع در یکی از بیمارستان‌های تهران مشخص شد پیکر زن جوان ۳۳ ساله‌ای که کارشناس بیهوشی بوده است، در سرویس بهداشتی یکی از بیمارستان‌ها کشف شده است.

بررسی‌های اولیه حکایت از آن داشت که در کنار جسد این زن جوان سرنگی وجود داشته و محل تزریق بر بدن این فرد نیز مشخص بوده است. دستورات قضائی از سوی بازپرس ویژه قتل تهران برای مشخص شدن علت اصلی وقوع مرگ این زن جوان صادر شد.

کد خبر 581147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.