توجه مدیریت شهری به رفع آسیب‌های اجتماعی

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قم گفت: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی موجود در قم محدود بوده و تبدیل به رویه و روش نشده است، اما لازم است برای کاهش این قبیل آسیب‌های محدود نیز برنامه‌ریزی و اقدامات لازم انجام شود.

مصطفی ملایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ظرفیت گردشگری و زائرپذیری قم، اظهار کرد: با توجه به نقش شهروندان قم در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به‌ویژه لشکر ۱۷ علی‌بن ابی‌طالب (ع)، گردشگری ایثار و شهادت باید در کنار گردشگری زیارت در قم جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه استقبال شهروندان از خانه موزه شهیدان زین‌الدین مورد توجه قرار گرفته است، ادامه داد: به همین دلیل در خانه موزه شهید فخری‌زاده، شهید محمدرضا شفیعی، خانه موزه هیئت‌ها و مراجع نیز در دستور کار شهرداری قم قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: راه‌اندازی رشته روایت‌گری در دانشگاه علمی کاربردی شهرداری قم سند افتخاری برای مدیریت شهری قم است، انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به زبان هنر و سایر صنایع هنری دارای اثرگذاری بسیار بیشتری نسبت به سایر شیوه‌های رایج است.

وی خاطرنشان کرد: تقویت هویت انقلابی اسلامی یکی از اولویت‌های شورای اسلامی شهر قم است، در کنار ترویج تقویت هویت انقلابی اسلامی، مسئله تحکیم خانواده نیز به عنوان یک اصل اساسی باید توسط نهادهای فرهنگی و آموزشی جدی گرفته شود.

ملایی در خصوص ضرورت کاهش آسیب‌های اجتماعی قم، اظهار کرد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی موجود در قم محدود بوده و تبدیل به رویه و روش نشده است، اما لازم است برای کاهش این قبیل آسیب‌های محدود نیز برنامه‌ریزی و اقدامات لازم انجام شود.

وی تصریح کرد: در قم آسیب‌های اجتماعی از جمله پدیده‌های سگ‌گردانی، اعتیاد، تن‌نماها، طلاق، بی‌حجابی، ترویج فرهنگ گردشگری غیرمذهبی، تنزل جایگاه مادر، عمارت‌های غیرمجاز، کلینیک‌های حیوانات خانگی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی است.

کد خبر 581096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.