استفاده از نتایج پروژه کدهای رفتاری در فرایند بازنگری برنامه ۱۴۰۵

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری اصفهان با تاکید بر استفاده از نتایج پروژه کدهای رفتاری در فرایند بازنگری برنامه ۱۴۰۵،‌ گفت: ضرورت بازنگری ارزش‌های برنامه راهبردی بر اساس نتایج فاز اول پروژه کدهای رفتاری از ابتدای سال‌جاری مورد توجه قرار گرفته است.

مهدی آصالح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با تاکید بر ضرورت بازنگری ارزش‌های برنامه راهبردی بر اساس نتایج فاز اول پروژه کدهای رفتاری، اظهار کرد: پروژه تدوین کدهای رفتاری به درخواست مدیریت برنامه و بودجه آغاز شده است و به‌عنوان یکی از ورودی‌های اصلی برنامه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی بر استفاده از نتایج پروژه کدهای رفتاری در فرایند بازنگری برنامه ۱۴۰۵ تاکید کرد و افزود: هدف از پروژه تدوین کدهای رفتاری، بهره‌گیری در ارکان جهت‌ساز برنامه راهبردی و استفاده در تهیه برنامه‌های آینده شهرداری اصفهان است.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای دو فاز برای پروژه کدهای رفتاری، گفت: فاز اول مربوط به تهیه مطالعات پشتیبان به‌منظور تهیه فهرست جامعی از مضامین ارزشی و اخلاقی برای به‌کارگیری در فاز دوم این پروژه است.

وی ادامه داد: هدف فاز دوم پروژه کدهای رفتاری تدوین کدهای رفتاری مبتنی بر مطالعات انجام گرفته در فاز اول و نظرات مشاوران مذهبی جهت بهره‌گیری از تعالیم دینی است و پس از اتمام این پروژه مراحل تسری پروژه آغاز می‌شود که خود گام بزرگی در راستای تغییر فرهنگ سازمانی شهرداری و نهادینه‌سازی ارزش‌های برنامه راهبردی شهرداری اصفهان است.

آصالح با بیان اینکه خروجی اولیه پروژه کدهای رفتاری که گام‌های نهایی فاز اول را می‌پیماید، تا پایان خردادماه آماده خواهد شد که به‌منظور اصلاح و تکمیل بیانیه ارزش‌های برنامه راهبردی مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصریح کرد: اگرچه این پروژه می‌تواند به بخش‌های مختلف برنامه از جمله راهبردها، ارزش‌ها و ارزیابی آن کمک کند، اما مهمترین اثر آن را در بیانیه ارزش و فرهنگ سازمانی می‌توان دید.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری اصفهان تاکید کرد: فرهنگ یک سازمان به اندازه‌ای حائز اهمیت است که اگر مدیریت نشود می‌تواند تمام تصمیمات و راهکارها را با شکست روبه‌رو کند، بنابراین شهرداری اصفهان با هدف خدمت‌رسانی به تمام ذی‌نفعان، ضمن شناسایی خواسته‌ها و انتظارات آنها، باید و نبایدهای رفتاری را در قالب کدهای رفتاری بازشناسی می‌کند و در نتیجه نحوه تعامل خود با شهروندان و کارکنان را در دو راهی تصمیم‌گیری، شفاف و مدیریت می‌کند.

وی ادامه داد: شهرداری اصفهان تلاش می‌کند که به سمت سرآمدی گام بر دارد، پس باید بداند که مقدمه آن فقط قوانین و قانون‌مداری نیست، بلکه نیاز است که روحیه اخلاقی و انقلابی را در بین کارکنان تقویت کند تا قوانین بهتر و دقیق‌تر اجرا شود و این خود گامی بزرگ در جهت شفاف‌سازی حقوق کارکنان و شهروندان است که در ارائه خدمات بهتر به آنها می‌تواند راهگشا باشد.

آصالح اظهار کرد: در حال حاضر بخش مبانی نظری و مطالعات تطبیقی و جلسات گروه کانونی سطوح مختلف شهرداری در پروژه کدهای رفتاری به اتمام رسیده است و مشاور پروژه در حال انجام مصاحبه با مدیران شهری است، همچنین به‌طور همزمان نظرسنجی از شهروندان و کارکنانی که در فرایند مصاحبه امکان ورود نداشتند، در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان در تلاش است تا ضمن پاسخگویی به انتظارات شهروندان، گامی بزرگ در راستای تحقق شهر زندگی بر دارد.

کد خبر 581058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.