والیبال آسیا در حال پیشرفت است/تغییر رده سنی مسابقات آسیا به ایران آسیب رساند

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان دختر ایران گفت: سطح مسابقات بالا بود و انگار تیم‌های بزرگسال بازی می‌کردند. این نشان می‌دهد والیبال آسیا در حال پیشرفت است و هیچ تیمی منتظر بقیه کشورها نمی‌ماند. بنابراین باید تلاش خود را در زمینه والیبال پایه چند برابر کنیم تا در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی والیبال نوجوانان دختر ایران طی آخرین دیدار خود در دور گروهی رقابت‌های قهرمانی آسیا از ساعت ۹ صبح امروز شنبه _بیست‌ویکم خردادماه_ مقابل ازبکستان به میدان رفت و سه بر صفر این تیم را شکست داد.

میترا شعبانیان در رابطه با این دیدار اظهار کرد: ازآنجاکه به جمع چهار تیم برتر صعود نکردیم، بازیکنان از نظر روحی کمی به هم ریخته بودند، اما برنامه این است که نسبت به دوره گذشته رتبه بهتری کسب کنیم. مسابقه امروز را دستکم نگرفتیم، بازیکنان ایران خیلی خوب کار کردند؛ ازبکستان چند بازیکن خوب داشت که با دفاع، آن‌ها را از کار انداختیم و با سرویس‌های هدفدار از سیستم خارج‌شان کردیم.

وی با اشاره به اینکه تغییر رده سنی مسابقات آسیا یکی از مشکلاتی است که به تیم ایران ضرر زد، خاطرنشان کرد: یک ماه‌ونیم قبل از مسابقات رده سنی از زیر ۱۷ به زیر ۱۸ تغییر پیدا کرد. در سنین پایین، یک سال هم از نظر فنی، آمادگی بدنی و بلوغ جسمانی تأثیرگذار است که ما نتوانستیم از بازیکنان باتجربه استفاده کنیم و فقط وقت کردیم یک بازیکن اضافه کنیم که سه ماه از بقیه بازیکنان تیم بزرگ‌تر بود. این در حالی است که سن بازیکنان تیم‌های ژاپن، تایلند، چین و کره‌جنوبی زیر ۱۸ است. علاوه بر این کاپیتان اکثر تیم‌ها و امتیازآورترین بازیکنانشان کسانی هستند که از سن بالاتری برخوردارند و تیم دقیقاً روی آن‌ها می‌چرخد.

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان دختر ایران، ادامه داد: اگر از ابتدا یک رده سنی اعلام می‌شد خیلی به نفع ایران بود، چون هفت ماه در اردو کار کردیم و نتیجه بهتری می‌گرفتیم و حداقل تایلند را شکست می‌دادیم، با این وجود به بازیکنانم خسته نباشید می‌گویم؛ خیلی خوب بازی کردند، بسیار باانگیزه هستند، آینده خوبی دارند و برایشان آرزوی موفقیت دارم‌.

شعبانیان درخصوص پایان دور گروهی مسابقات گفت: دو تیم خوب در گروهمان داشتیم؛ البته ازبکستان و استرالیا هم بد نبودند، اما چون سبک بازی آن‌ها شبیه ایران بود راحت‌تر مقابلشان بازی کردیم، اما تیم‌هایی مثل چین، کره و ژاپن سرعت بالا و تکنیک‌های انفرادی بالایی دارند. سطح مسابقات خیلی بالا بود و انگار تیم‌های بزرگسال بازی می‌کردند. این نشان می‌دهد والیبال آسیا در حال پیشرفت است و هیچ تیمی منتظر بقیه کشورها نمی‌ماند. بنابراین باید تلاش خود را در زمینه والیبال پایه چند برابر کنیم تا در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی در رابطه با احتمال رویارویی با قزاقستان در دور دوم مسابقات، خاطرنشان کرد: بازیکنان این تیم قد بلند هستند و در گذشته هم با آن‌ها بازی کرده‌ایم. آن‌ها روی توپ‌های بلند کار می‌کنند و از نظر تجربه بازی در مسابقات آسیایی از ایران جلوترند. البته با بازیکنان قرار گذاشته‌ایم که این بازی سخت را ببریم.

کد خبر 581055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.