کاهش ساخت‌وسازهای ناایمن با الکترونیکی شدن صدور پروانه‌

عضو کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با الکترونیکی شدن صدور پروانه‌ها به شناخته شدن ساختمان‌ها بر اساس ضابطه و جلوگیری از ایجاد ساختمان‌های ناایمن کمک می‌شود و با این اتفاق داده‌ها در یک مسیر به شکل هم‌زمان و بر اساس استاندارد جمع‌آوری خواهد شد.

مصطفی نباتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به غیرقابل استفاده و سکونت بودن ساختمان‌های ناایمن، اظهار کرد: ساختمان‌های ناایمن در شهر وجود دارد و در آینده به تعداد آنها اضافه خواهد شد، اگر ساختمان‌ها استحکام لازم را نداشته باشد، غیرقابل سکونت می‌شود.

وی با بیان اینکه اخطار مدیریت شهری به مالکان ساختمان‌ها ناایمن در شهر اصفهان داده شده است، ادامه داد: فعالیت‌هایی در این بخش توسط سازمان آتش‌نشانی انجام و بر اساس گزارش‌های موجود به مالکان اخطار داده شده است.

عضو کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به نگرانی شهروندان در خصوص ساختمان‌های ناایمن، ادامه داد: دستگاه‌های ذی‌ربط باید پیگیری‌های لازم برای ایمنی ساختمان‌ها را مد نظر قرار دهند و اگر به حضور ضابط قضائی و مباحث دیگر نیاز است، باید همکاری‌های لازم انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کارگروهی در خصوص رسیدگی به موضوع ساختمان‌های ناایمن در معاونت شهرسازی شهرداری با حضور اداره کل پدافند غیرعامل، سازمان آتش‌نشانی و بخش‌های دیگر تشکیل شده است و در شورای اسلامی شهر اصفهان در دو کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی و کمیسیون خدمات شهری سلامت و محیط زیست نظارت بر این عملکرد انجام می‌شود.

نباتی‌نژاد با تاکید بر اینکه الکترونیکی شدن صدور پروانه‌ها می‌تواند به شناخته شدن ساختمان‌ها بر اساس ضابطه و جلوگیری از ایجاد ساختمان‌های ناایمن کمک کند، گفت: با این اتفاق داده‌ها در یک مسیر به شکل هم‌زمان و بر اساس استانداردهای موجود جمع‌آوری می‌شود.

وی تصریح کرد: شورای ششم شهر اصفهان موظف به عملکرد نظارتی و مطالبه‌گری است، در این مورد اگر شهرداری اصفهان در اجرای فعالیت‌ها نیازمند زیرساخت، ساختار جدید و بودجه خاص باشد، هر لحظه‌ای اراده کند شورای ششم شهر این موضوع را در اولویت قرار داده است تا مصوبات لازم برای اجرا لحاظ شود.

کد خبر 581047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.