روستاهای بخش باغبهادران نیازمند ایستگاه آتش‌نشانی است

شهردار باغبادران گفت: ایستگاه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری باغبادران، علاوه بر خدمت‌رسانی به شهروندان، در مواقع بروز حوادث در روستاهای بخش باغبهادران نیروهای خود را به محل حادثه اعزام می‌کند؛ اما به دلیل پراکندگی روستاهای بخش با چالش‌های متعددی مواجه هستیم.

حجت‌الله امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، یکی از رسالت‌های مدیریت شهری را امدادرسانی سریع و به‌موقع در زمان بروز حوادث دانست و اظهار کرد: آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری باغبادران همواره تلاش کرده است با ارائه آموزش‌های شهروندی و با حضور به موقع و در کمترین زمان ممکن در محل حوادث وظایف خود را در خصوص کاهش خسارت‌های جانی و مالی به درستی انجام دهد.

وی افزود: ایستگاه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری باغبادران علاوه بر خدمت‌رسانی به شهروندان شهر در مواقع بروز حوادث در روستاهای بخش باغبهادران باید نیروهای خود را به محل حادثه اعزام کند؛ اما به دلیل پراکندگی روستاهای بخش با چالش‌های متعددی مواجه هستیم.

شهردار باغبادران استقرار ایستگاه آتش‌نشانی در روستاهای بخش باغبهادران با هدف خدمت‌رسانی بهتر به روستاها را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: ایام بهار و تابستان شهر باغبادران و روستاهای بخش باغبهادران مقصد گردشگرانی است که می‌خواهند با دیدن جریان رودخانه زاینده‌رود، غبار خستگی و گرمای تابستان را از تنشان بیرون کنند، اما عمق فریبنده رودخانه و بی‌احتیاطی، موجب وقوع حوادثی می‌شود که سفر را به کام گردشگران و شهروندان تلخ می‌کند.

امینی ادامه داد: در اتفاق اخیر، یک مورد حادثه غرق‌شدگی زنی حدوداً ۲۴ ساله در رودخانه زاینده‌رود در محدوده روستای چم‌حیدر توسط تماس مردمی به ایستگاه آتش‌نشانی باغبادران اعلام شد.

امینی اضافه کرد: با توجه به آماده‌باش کامل تیم غواصی ایستگاه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری باغبادران در ایام تابستان‌، این تیم ظرف کمترین مدت زمان ممکن با تجهیزات کامل در محل حادثه حاضر شد.

وی با بیان اینکه گردشگرانی که به بخش باغبهادران سفر می‌کنند، شرایط منطقه را نمی‌شناسند، عنوان کرد: پس از حضور تیم غواصی به آن‌ها اعلام شد به دنبال بی‌احتیاطی یک خانواده در حاشیه رودخانه خروشان زاینده‌رود، زن جوان ساکن فولادشهر با تصور پایین بودن سطح آب به رودخانه وارد و دچار حادثه شد.

شهردار باغبادران گفت: با تلاش تیم غواصی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری و ۴۰ دقیقه جست‌وجو، پیکر بی‌جان این زن از رودخانه خارج و تحویل نیروی انتظامی شد.

وی افزود: برای جلوگیری از تکرار چنین حوادث تلخی باید نسبت به آگاه‌سازی مردم به‌خصوص نسل جوان اقدام کرد تا با فرهنگ‌سازی از به وجود آمدن صدمات جدی جلوگیری شود.

کد خبر 581044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.