تحقق نشاط اجتماعی با اجرای برنامه‌های محله‌محور

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: ایجاد شور و نشاط اجتماعی برای شهروندان در گروی همدلی و اجرای برنامه‌های محله‌محور است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هوشنگ نظری‌پور در حاشیه اجتماع پرشور شهروندان این منطقه و بسیجیان حوزه‌های مقاومت بسیج خوراسگان به مناسبت ولادت حضرت امام علی ابن موسی‌الرضا (ع) در بوستان کوثر خوراسگان اظهار کرد: یکی از رسالت‌های اصلی حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری ارتقای فرهنگ شهروندی، توجه به سلامت اجتماعی، ایجاد نشاط و امید به زندگی برای شهروندان و احیای فرهنگ شهر است.

وی افزود: انجام فعالیت‌های فرهنگی در تمام بخش‌ها یکی از راهکارهایی است که موجب پیشرفت در حوزه فرهنگی می‌شود، زیرا فعالیت در این عرصه نسبی بوده است و ظرفیتی به اندازه تک‌تک افراد جامعه، نظر و دیدگاه‌های گوناگون برای انجام فعالیت‌های فرهنگی وجود دارد.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان تصریح کرد: یکی از مزایای اجرای طرح‌های محله‌محور ایجاد شور و نشاط اجتماعی به سبب اجرای برنامه‌ها و جشن‌های مختلف در مناسبت‌ها و تعامل با دیگر نهادها است که امروز در این منطقه این مورد بسیار با صلابت به چشم می‌آید و نتیجه آن، اجتماع پرشور و چند هزار نفری شهروندان در بوستان بزرگ کوثر خوراسگان با همکاری و تعامل بسیار خوب بسیجیان منطقه، کانون‌های فرهنگی، آموزش و پرورش و دیگر سازمان‌های مردم‌نهاد است.

وی ادامه داد: برگزاری جشن‌های دهه کرامت در دیگر محله‌های منطقه ۱۵ همچون گورت نیز با استقبال بسیار خوب شهروندان روبه‌رو شد، البته از ظرفیت اکثر محله‌ها، مراکز فرهنگی و فرهنگسراها برای اجرای این برنامه‌ها استفاده شده است.

تحقق نشاط اجتماعی با اجرای برنامه‌های محله‌محور

نظری‌پور با بیان اینکه بهره‌گیری هرچه بیشتر از دیدگاه‌های شهروندان، شناخت جامع از افکار عمومی موجود در جامعه و همچنین استفاده از برهه‌های حساس زمان نیز یکی از راه‌های ایجاد شور و نشاط بیشتر در شهر است، گفت: برای عملیاتی کردن این امر باید اتاق فکر و کمیته‌های تخصصی در حوزه‌ای فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شود که جلسات تخصصی در آن برگزار شود.

وی تاکید کرد: تلاش برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و تقویت فرهنگسراها و بهره‌گیری از سمن‌ها برای عملیاتی کردن برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی بسیار ضروری است که با توجه به استقبال پر شور شهروندان منطقه ۱۵ از این برنامه‌ها می‌توان به احساس رضایت آنها پی برد.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای طرح‌های محله محور در منطقه ۱۵ شهرداری، افزود: توجه بیشتر به محله‌های این منطقه نسبت به گذشته باعث به صحنه آمدن مردم و ارائه بیشتر خدمات شهری، عمرانی، ترافیکی در کنار برنامه‌های فرهنگی شده است، لذا در حال حاضر می‌توان گفت با پررنگ‌تر شدن نقش شهروندان در مدیریت شهر و در حضور آنان در کنار مسئولان، ضمن افزایش رضایت مردمی سرعت خدمت‌رسانی نیز افزایش یافته است.

کد خبر 581037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.