بندرعباس نیازمند توسعه زیرساخت‌های شهری است

شهردار بندرعباس گفت: رسیدن به یک شهر پیشرفته، مستلزم داشتن امکانات و همکاری تمام شهروندان و مسئولان آن شهر است و شهر بندرعباس با توجه به رشد جمعیت و افزایش وسعت، نیازمند توسعه زیرساخت‌های شهری است.

مهدی نوبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با تشریح عملکرد شش ماهه دوم شهرداری بندرعباس، اظهار کرد: جلب رضایت شهروندان مهمترین اولویت مدیریت شهری این کلان‌شهر است که با اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام تحقق می‌یابد.

وی افزود: رسیدن به یک شهر پیشرفته، مستلزم داشتن امکانات و همکاری همه شهروندان و مسئولان آن شهر است و شهر بندرعباس با توجه به رشد جمعیت و افزایش وسعت، نیازمند توسعه زیرساخت‌های شهری است.

شهردار بندرعباس با بیان اینکه در شش ماه گذشته بیشترین تلاش، کوشش و تمرکز مدیریت شهری، تمرکز بر ایجاد تعهد و خلاقیت نسبت به امور جاری و روزمره بوده است، گفت: نگاه تحول‌گرایانه به این کلان‌شهر در شش ماه گذشته بر اساس اصلاح امور، تدوین چشم‌انداز و تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره و در دست اقدام ادوار گذشته بوده است.

وی افزود: از آنجایی که امور جاری و روزمره شهر باید در اولویت باشد، نمی‌توان شهرداری را تنها در تعریف پروژه کلان خلاصه کرد، زیرا شهر بندرعباس چالشی دائمی در ادوار گذشته داشته است و آن انجام کارهای روزمره و روتین است که همواره به حال خود رها می‌شود و به خاطر تکرار امورات، جنبه‌های کاری و مسئولیتی آنها از بین می‌رود و فقط به عنوان رفع تکلیف به آن نگاه می‌شود.

اقدامات فرهنگی نقش اساسی در توسعه شهری دارد

نوبانی خاطرنشان کرد: تمام توان و ظرفیت خود را در مسیر توسعه و اجرای بهتر و پیشرفت شهر به‌کار می‌بندیم و جلب رضایت شهروندان را مهمترین اولویت کاری خود می‌دانیم.

وی خاطرنشان کرد: اهم اقدامات شش ماهه گذشته در حوزه عمرانی و زیربنایی شهر شامل: تکمیل و بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح قدس، ۲۰ مورد تکمیل، مرمت و بازسازی شبکه اصلی آب‌های سطحی در مناطق چهارگانه، پیگیری، تعمیر و تکمیل رواق بازار قدیم بندرعباس ۳۱ دهنه، نصب پل عابر پیاده‌روی حافظ روبه‌روی اسکله حقانی به طول ۷۲ متر، تولید و اجرای بیش از ۶۹۵ تن آسفالت برای نگهداشت معابر اصلی و فرعی شهر، بهسازی و تکمیل پروژه‌هایی نظیر توسعه و ادامه اجرای ساحل شرقی، پارک صدف، تقاطع‌های مهرگان، پیامبر اعظم (ص)، راه‌آهن، خلیج فارس و زمین‌های ورزشی و فرهنگسراها بوده است.

شهردار بندرعباس با اشاره به توسعه فضای سبز شهری و تأمین رفاه شهروندان، گفت: تأمین روشنایی پارک‌ها، بوستان‌ها و فضای سبز این کلان‌شهر در راستای ارتقای سطح امنیت، آرامش و تأمین رفاه حال شهروندان از دغدغه‌های شهرداری بوده است که روشنایی در پارک‌ها و فضای سبز با ایجاد برج‌های نور و نصب چراغ ایجاد شد؛ به‌طوری که تمام بوستان‌های ساحلی، فضای سبز، و پارک‌های سطح شهر از روشنایی کاملی برخوردار است.

وی با بیان اینکه اقدامات فرهنگی نقش اساسی و مهمی در توسعه شهری به دنبال دارد، اظهار کرد: ارتقای فرهنگ شهروندی، ایجاد شور و نشاط در بین مردم، اجرای سنت‌های بومی و محلی، توجه به مسائل فرهنگی، اجتماعی ورزشی از مهمترین موضوعات حوزه فرهنگ است.

راه‌اندازی سامانه ستاد جهت شفافیت در شهرداری بندرعباس

نوبانی افزود: برگزاری یادواره شش شهید شهرداری، جشنواره فیلم ۱۰۵ ثانیه‌ای، تجلیل از بازنشستگان شهرداری، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در راستای حمایت از هنرمندان و تقویت مرکز خلاقیت شهرداری، راه‌اندازی مجدد مدرسه فوتبال، حمایت از تیم فوتبال شهرداری به منظور ارتقای سطح نشاط عمومی جامعه که تاکنون نتایج قابل قبولی کسب کرده است و همچنین کمک به مساجد و مراکز فرهنگی به‌صورت عادلانه بخشی از اقدامات مدیریت شهری در حوزه فرهنگ به‌شمار می‌رود.

وی گفت: راه‌اندازی سامانه ستاد جهت شفافیت در مناقصه و مزایده‌ها، راه‌اندازی اورژانس خدمات شهری در جهت کاهش زمان رفع مشکلات، بازگشایی مجدد باغ پرندگان، نصب المان‌های شهری جدید، نصب سردیس مشاهیر شهر، ساماندهی خودروهای حامل میوه و جانمایی محل شهربازی بزرگ بندرعباس و اقدامات اولیه جهت احداث از دیگر اقدامات انجام شده در شش ماهه دوم سال گذشته است.

شهردار بندرعباس با تاکید بر ضرورت و اهمیت توجه به مقوله حمل‌ونقل عمومی، خاطرنشان کرد: توسعه شبکه ناوگان حمل‌ونقل عمومی و بهسازی و نوسازی آن همواره مورد توجه مدیریت شهری است و ایجاد زیرساخت‌های لازم به این مسئله مهم نقش بسزایی در کاهش معضلات و مشکلات ترافیکی دارد.

وی ادامه داد: در سال جاری تعداد ۲۴ دستگاه اتوبوس با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر بندرعباس اضافه می‌شود که با پیگیری و رایزنی‌های انجام شده توانستیم ۸۰ درصد این مبلغ از دولت تخفیف بگیریم و فقط بخشی از مبلغ ۲۰ درصد باقی مانده معادل حدود ۱۱ میلیارد تومان را از محل ارزش افزوده پرداخت کردیم.

نوبانی اظهار امیدواری کرد: با همراهی و همکاری تمام نهادها و دستگاه‌های اجرایی شاهد توسعه روزافزون شهر بندرعباس باشیم و بهترین خدمات را به شهروندان ارائه کنیم.

کد خبر 580992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.