آمل؛ پایلوت طرح ساماندهی زباله مازندران

شهردار آمل با بیان اینکه این شهر پایلوت طرح ساماندهی زباله استان مازندران است، گفت: آمل به‌عنوان پایلوت طرح پسماند زباله انتخاب شده است و به‌زودی با ورود شرکت، ساماندهی و مدیریت زباله انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی داوودی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بودجه سال جاری شهرداری آمل ۵۰۰ میلیارد تومان است، اظهار کرد: ۱۵۰ میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری در حوزه پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری به تنهایی نمی‌تواند مشکل زباله را حل کند، افزود: معضل زباله در سطح ملی مطرح است؛ کارگروه پسماند در وزارت کشور تشکیل شده و تاکنون اقداماتی در این کارگروه انجام شده است، بر این اساس آمل به عنوان پایلوت طرح پسماند زباله انتخاب شده و به زودی با ورود شرکت، ساماندهی و مدیریت زباله انجام می‌شود.

داوودی با بیان اینکه ساماندهی ورودی‌های شهر در قالب سه طرح اجرایی می‌شود، تصریح کرد: ساماندهی مسیر آمل به هزار سنگر، ورودی شهر و خروجی شهر از سوی تهران و محمودآباد در دستور کار شهرداری است تا اقدامات آن تا پایان سال انجام شود.

وی مسئله ساماندهی بازار دست‌فروشان عراقی را یک مشکل پیچیده عنوان کرد و گفت: در این زمینه سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کرده اما مشکل مهم در این بازار، دست‌فروشانی است که در خارج از بازار چهره نازیبایی به آن داده‌اند.

شهردار آمل با بیان اینکه روزانه ۴۰ تن قیر برای لکه‌گیری آسفالت شهر استفاده می‌شود، اظهار کرد: در حوزه نگه‌داری آسفالت شهر اقدامی نشده است و قبول داریم که وضعیت آسفالت معابر مناسب نیست.

داوودی به وجود ساختمان‌هایی مشابه متروپل در آمل اشاره کرد و گفت: چنان‌چه اطلاع‌رسانی به شهرداری در این خصوص با ارائه مستندات انجام شود، مقاوم‌سازی سازه‌های شهری حتماً پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه ایمن‌سازی به ساختمان‌ها باید مستمر باشد تا نتیجه مطلوب حاصل شود، افزود: با وجود قانون ممکن است صاحبان ساختمان‌های بلندمرتبه، قانون را دور بزنند و آنچه که در قوانین آمده است را انجام ندهند.

شهردار آمل تاکید کرد: به منظور مقاوم‌سازی بناهای شهری باید هر ۱۰ سال یک بار نسبت به تغییر قوانین نظام ساختمانی اقدام کرد.

کد خبر 580980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.