اعلام رای فیفا درخصوص حذف اکوادور از جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر

دعوای اکوادور و شیلی بر سر حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر بالا گرفته‌ و فیفا رای خود را به نفع اکوادور اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از بررسی ادعاهای فیفا مبنی بر تخلف اکوادور در استفاده غیرمجاز از «بایرون کاستیلو» که گویا اصالت کلمبیایی دارد اما با پیراهن اکوادور در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ شرکت کرده است، این کشور اجازه یافت تا در جام جهانی ۲۰۲۲ باقی بماند و فیفا تصمیم گرفت شیلی را که جایگزین احتمالی بود از رقابت خارج کند.

فدراسیون فوتبال شیلی در ابتدای ماه مه شکایتی را علیه اکوادور به دلیل به خدمت گرفتن یک بازیکن فاقد شرایط حضور در مسابقات مقدماتی مطرح کرد. آن‌ها ادعا کردند که مدافعی با نام بایرون کاستیو که برای باشگاه اکوادوری بارسلونا بازی می‌کند در کلمبیا به دنیا آمده و از پاسپورت و شناسنامه جعلی استفاده می‌کرده است و فیفا متعاقباً تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرد.

ادواردو کارلزو، وکیل اتحادیه فوتبال شیلی، کاستیلو را قبل از شروع رسیدگی‌های انضباطی توسط فیفا، به عنوان مجرم توصیف کرد و این کشور درخواست کرد در جام جهانی قطر ۲۰۲۲ قبل از درخواست اکوادور، به دلیل این واقعیت که او دو بار در طول مسابقات مقدماتی مقابل آن‌ها بازی کرده است، او را محروم کند.

فیفا خواسته شیلی را رد کرده، اما در بیانیه‌ای نوشته است که پرونده در انتظار تجدیدنظر بسته شده است. کمیته انضباطی فیفا تصمیم خود را در رابطه با عدم‌تخلف احتمالی بازیکن «بایرون دیوید کاستیو سگورا» با توجه به حضور وی در هشت بازی مقدماتی تیم ملی فدراسیون فوتبال اکوادور (FEF) در رقابت‌های مقدماتی فیفا صادر کرد.

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در بیانیه‌ای نوشت: «کمیته انضباطی فیفا پس از تجزیه و تحلیل اظهارات همه طرف‌های ذیربط و درنظرگرفتن تمام عناصر مطرح شده در این خصوص، تصمیم گرفته است که پرونده‌های آغاز شده علیه FEF (فدراسیون اکوادور) را تعطیل کند. نتایج کمیته انضباطی امروز به اطلاع طرف‌های ذیربط رسید. بر اساس مفاد مربوطه آئین‌نامه انضباطی فیفا، طرفین ده روز فرصت دارند تا یک اعتراض درخواست کنند. این تصمیم همچنان قابل تجدید نظر در کمیته استیناف فیفا است.»

اکوادور در گروه A این مسابقات با قطر، هلند و سنگال هم‌گروه شده و اکنون در این مسابقات باقی خواهد ماند. آن‌ها یکی از تیم‌های شگفت‌انگیز انتخابی CONMEBOL (آمریکای جنوبی) بودند و اکنون می‌توانند خود را بیشتر در صحنه جهانی ثابت کنند.

کد خبر 580963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.