شفاف‌سازی عملکرد شهرداری با سامانه «چشم شهروند»

شهردار کاشان از فعالیت سامانه چشم شهروند با هدف نظارت شهروندان بر عملکرد شهرداری خبر داد.

حسن بخشنده‌امنیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، از فعال‌سازی سامانه «چشم شهروند» با هدف نظارت بر عملکرد شهرداری خبر داد و اظهار کرد: رویکرد جدید مدیریت شهری ارتقای سطح کارآمدی شهرداری، افزایش ارائه خدمات به شهروندان، توسعه عدالت اجتماعی، ارائه خدمات بهتر به شهروندان و استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای نظارت بهتر بر عملکرد شهرداری است.

وی از به‌روزرسانی سیستم بازرسی و نظارت و ارزیابی عملکرد شهرداری با استفاده از تجربیات دیگر شهرداران خبر داد و افزود: تهیه اپلیکیشن چشم شهروند و بارگذاری در بازار می‌تواند به مردم کمک کند تا مستقیماً از عملکردهای مدیریت شهری مطلع شوند.

شهردار کاشان خاطرنشان کرد: سامانه «چشم شهروند» موجب راحتی شهروندان است و از ایجاد تعداد زیادی سامانه که موجب سردرگمی مراجعان می‌شود، جلوگیری می‌کند. سامانه چشم شهروند با سامانه ۱۳۷ ادغام شده و با به‌روزرسانی، سامانه نظارتی نیز اضافه شده است.

بخشنده‌امنیه با بیان اینکه در سامانه تلفنی ۱۳۷، گزینه بازرسی اضافه و کارشناس مخصوص تعیین شده است، تصریح کرد: شهروندان در تماس با سامانه ۱۳۷ می‌توانند همزمان با دیگر فعالیت‌ها، شکایت خود را نیز ثبت و پیگیری کنند. سامانه جدید این امکان را به شهروندان می‌دهد تا گزارش‌های تخلف یا شکایت از معاونت‌های مناطق و سازمان‌های وابسته به شهرداری را ثبت کنند.

وی گفت: سامانه پیامکی بازرسی و ارزیابی عملکرد با سرشماره ۳۰۰۰۸۳۱۳۷ نیز جهت دریافت گزارش‌های مردمی راه‌اندازی شده است.

شهردار کاشان با اشاره به عملکرد سامانه «چشم شهروند»، افزود: سامانه «فاش» یا همان «سوت‌زنی» در قوه قضائیه برای مبارزه با فساد فعال شده که از نظر کاربردی شبیه به سامانه راه‌اندازی شده در شهرداری کاشان یا همان «چشم شهروند» است.

کد خبر 580930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.