مصمم هستیم قانون جامع ایرانیان خارج از کشور را تا قبل از ۱۴۰۲ مصوب کنیم

وزیر امور خارجه ایران در جمع ایرانیان مقیم حیدرآباد هند ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) گفت: مصمم هستیم قانون جامع ایرانیان خارج از کشور را تا قبل از ۱۴۰۲ مصوب کنیم.

به گزارش ایمنا، حسین امیرعبداللهیان در نشستی صمیمی با ایرانیان مقیم حیدرآباد هند اظهار کرد: آقای قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی قول این موضوع را داده‌اند. هدف این است که رفت و آمد به سرزمین مادری تسهیل شود و این پیوند روز به روز تقویت شود.
وی ادامه داد: ما مصمم هستیم یک بار برای همیشه موضوع ایرانیان دو تابعیتی را حل کنیم و این امر تبدیل به قانون شود.

وی ادامه داد: این دو تابعیتی بودن نباید مشکلی برای افراد چه آنها که در رفت و آمد هستند و چه آنها که در کشور دیگر ساکن هستند، ایجاد کند، در تدوین این قانون وزارت دادگستری مسئولیت مستقیم را بر عهده گرفته است.
وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: دغدغه ایرانیان عزیز در داخل و خارج ایران این است که ایران برای خنثی‌سازی تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران چه برنامه‌ای دارد؟ برنامه دولت آقای رئیسی مبتنی بر توسعه اقتصاد پایدار است، ما در دوره‌هایی که بیشترین فشار را داشته‌ایم بیشترین پیشرفت را هم دارا بودیم.

وی تصریح کرد: ایران در حوزه های‌تک جز پنج کشور اول است. ما به دنبال بمب هسته‌ای نیستیم اما دانش هسته‌ای مستلزم شیمی، فیزیک و فناوری است؛ کشوری که از دانش هسته‌ای برخوردار است پس دارای تمام دانش‌ها است. ما دانش هسته‌ای را برای توسعه کشورمان می‌خواهیم و کوتاه نخواهیم آمد.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما در دستگاه دیپلماسی وظیفه داریم برای رفع تحریم‌های ظالمانه بر خلاف کارشکنی‌های آمریکا اقدام کنیم، آمریکا قادر نخواهد بود تحریم‌ها علیه ایران را حفظ کند.

منبع: ایسنا

کد خبر 580929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.