حمایت لیسبون از گرافیتی و نقاشی‌های دیواری خیابانی

هنر گرافیتی تاریخچه بحث‌برانگیزی داشته است، اما هر روز بیشتر از قبل توسط مقامات شهری در سراسر جهان پذیرفته می‌شود. مسئولان از پارک هنر خیابانی در لیسبون‌، پایتخت پرتغال، رونمایی کردند که در نوع خود اولین شهر این کشور با چنین فضای اختصاصی محسوب می‌شود و حتی یکی از معدود شهرهای جهان در این زمینه است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هدف این ابتکار شهرداری لیسبون متمرکز کردن همه امور مربوط به دنیای هنر و فرهنگ خیابانی در یک مکان واحد است. این آثار، همه نوع هنر، از گرافیتی گرفته تا نقاشی روی دیوار را شامل می‌شود.

حمایت لیسبون از گرافیتی و نقاشی‌های دیواری خیابانی

پارک هنر خیابانی در زمینی به مساحت ۴۳۰۰ متر مربع در محلی که قبلاً باغ بوده است، احداث خواهد شد. شهرداری دیوارهای نقاشی را از سبک‌های مختلف هنری در کنار یکدیگر قرار داده است تا افراد با سلایق مختلف را گرد هم جمع کند.

با این ابتکار، مقامات شهر قصد دارند به توسعه فضاهایی برای نقاشی رایگان در لیسبون ادامه دهند که برای هنرمندان ملی و بین‌المللی (اعم از شناخته‌شده و نوظهور) و عموم مردم قابل دسترسی باشد.

ایجاد این فضای اختصاص‌یافته به فرهنگ خیابانی، تلاشی هماهنگ از سوی شهرداری برای اجرای سیاستی جدید در قبال موضوع گرافیتی غیرقانونی و تخریب اموال عمومی با استقبال فعالانه از این هنر به جای تلاش برای متوقف یا ریشه‌کن کردن آن است.

حمایت لیسبون از گرافیتی و نقاشی‌های دیواری خیابانی

این پروژه توسط گالری شهرداری که به طور ویژه در هنر خیابانی تخصص دارد، اداره شهرسازی و شوراهای فضای سبز شهر، شوراهای محله و ذی‌نفعان مختلف توسعه یافته است. هدف اصلی این پروژه ایجاد مجموعه‌ای از سازه‌ها و تجهیزات بازسازی شده به عنوان راهی برای بازسازی محله‌ها، کاهش وندالیسم (تخریب‌گرایی)، افزایش فضای عمومی، نزدیکی بین جامعه هنری و ساکنان آن است.

کد خبر 580905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.