رکوردشکنی جوایز مسابقات تنیس ویمبلدون

برگزارکنندگان ویمبلدون گفته‌اند که افزایش میزان جوایز اهدایی در جهت حمایت از بازیکنانی است که در دوره‌های اولیه مسابقات حضور دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از یورو اسپورت، مسابقات ویمبلدون از مطرح‌ترین دسته مسابقات رشته تنیس در جهان محسوب می‌شود و برگزارکنندگان این مسابقات اعلام کرده‌اند که جوایز این مسابقات امسال رکورد ۴۰.۳ میلیون پوندی را به ثبت می‌رساند.

مقرر شده است که به برندگان مسابقات انفرادی مردان و زنان هر کدام ۲ میلیون پوند تعلق بگیرد که کمی کمتر از جایزه ۲.۳۵ میلیون پوندی سال ۲۰۱۹ است. در سال ۲۰۲۰ این مسابقات لغو شد و در در حالی ویمبلدون در که سال ۲۰۲۱ از سر گرفته شد که تماشاگران بسیار کمتری اجازه حضور در ورزشگاه‌ها را داشتند.

با این حال مجموع جوایزی که در سال آتی اهدا می‌شود، ۵.۴ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ و ۱۱ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۱ است. جوایز اعطا شده به تنیس با ویلچر ۴۰ درصد افزایش یافته است و این در حالی است که تعداد شرکت کنندگان نیز در این زمان دو برابر شده است.

برگزارکنندگان ویمبلدون گفته‌اند که تغییر در میزان جوایز اهدایی در جهت حمایت از بازیکنانی است که در دوره‌های اولیه مسابقات حضور دارند. در عین حال جایزه بیشتر نصیب کسانی خواهد شد که در دوره‌های حذفی حاضر می‌شوند.

شصت و دو هزار پوند به کسانی تعلق می‌گیرد که سه دور مقدماتی را پشت سر بگذارند و ۵۰۰۰۰ پوند به کسانی که در مسابقات دور اول خود پیروز شوند. نواک جوکوویچ مدافع عنوان قهرمانی بخش انفرادی مردان است، در حالی که اش بارتی پس از اعلام بازنشستگی خود از تنیس در اوایل سال جاری برای دفاع از عنوان انفرادی زنان خود حاضر نخواهد بود.

کد خبر 580859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.