ارزشمندترین فوتبالیست‌های جهان؛ خبری‌ از مسی و رونالدو نیست!

در بسته‌ خبری این هفته ورزش جهان، خبرهای مختلفی به چشم می‌خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* روابط عمومی فدراسیون فوتبال الجزایر در گفتوگو با رادیو الجزایر عنوان کرد که این تیم در تاریخ ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) در دوحه به مصاف تیم ملی کشورمان خواهد رفت.

* در آخرین روز رقابت‌های جهانی موی‌تای که در ابوظبی امارات برگزار شد، تیم ملی کشورمان با کسب یک مدال طلا و ۳ نقره به کار خود ادامه داد.

* محمد حسین برخواه سرمربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان بعد از سال‌ها حضور در تیم ملی از سوی علی مرادی رئیس این فدراسیون برکنار شد.

* در پی درخواست جدایی فرهاد مجیدی از سرمربیگری تیم فوتبال استقلال، جلسه هیأت مدیره این باشگاه برگزار شد. باشگاه استقلال پس از بررسی شرایط، با جدایی مجیدی موافقت کرد.

* فرهاد مجیدی، سرمربی فصل گذشته تیم فوتبال استقلال که با این تیم قهرمان لیگ برتر شد، به طور رسمی با الاتحاد کلباء امارات قرارداد بست.

* عرفان غلامی ورزشکار حرفه‌ای رشته فیزیک کشورمان که به عنوان اولین ورزشکار توسط کمیته حرفه‌ای فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام جمهوری اسلامی ایران به مسابقات آرنولد کلاسیک آفریقا جنوبی اعزام شده بود موفق شد تا در رقابتی حساس عنوان نایب قهرمانی این رقابت‌ها و اولین مدال حرفه‌ای و رسمی رشته پرورش اندام را از آن خود کند.

* سیدایوب موسوی ملی پوش وزنه برداری کشورمان که مدتی قبل همراه شماری از وزنه برداران اردو تیم ملی را به نشانه اعتراض ترک کرده بود در کافه شخصی خود مورد ضرب و شتم واقع شد.

* تیم ملی والیبال ساحلی ایران، بر سکوی دوم رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا ایستاد. تیم ملی الف والیبال ساحلی کشورمان که سهمیه رقابت‌های جهانی را نیز کسب کرده است ۵ برد متوالی در چهارمین دوره مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا داشت.

* در فینال مسابقات تنیس اوپن فرانسه رافائل نادال تنیسور اسپانیایی به مصاف کسپر رود نروژی رفت و نادال موفق شد در سه ست متوالی و با نتایج شش بر سه، شش بر سه و شش بر صفر رود را شکست دهد و قهرمان مسابقات تنیس اوپن فرانسه شود. نادال با این قهرمانی تعداد قهرمانی‌هایش در مسابقات گرند اسلم را به عدد ۲۲ رساند.

* تیم ملی فوتبال ولز موفق شد با نتیجه یک بر صفر اوکراین را شکست دهد و با تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هم‌گروه شد.

* تیم ملی بسکتبال کشورمان برای برگزاری اردوی آماده سازی و برگزاری ۲ بازی دوستانه با یک تیم باشگاهی صربستان یکم تیر ماه عازم این کشور می‌شود.

* به گزارش فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، در خلال کنگره مسابقات جهانی پاورلیفتینگ کلاسیک در آفریقای جنوبی که با حضور گاستون پاراژ رئیس فدراسیون جهانی پاورلیفتینگ (IPF ) و دیگر مسئولان فدراسیون جهانی برگزار شد، فرشید سلطانی رسماً به عضویت تالار مشاهیر IPF درآمد.

* تیم ملی والیبال نشسته ترکیه جهت آماده سازی خود برای شرکت در بازی‌های کشورهای اسلامی از تیم ملی والیبال نشسته کشورمان دعوت کرد تا اردوی مشترکی را با یکدیگر برگزار کنند. طبق اعلام فدراسیون والیبال ترکیه این اردو قرار است تیر ماه آینده برگزار شود.

* درچارچوب مسابقات جهانی اسکواش که به میزبانی ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی در حال برگزاری است، در بخش مردان سپهر اعتمادپور ملی‌پوش کشورمان در فینال این رقابت‌ها مقابل دوالد ون نیکر از آفریقای جنوبی قرار گرفت و در پایان با نتیجه سه بر یک برابر حریف خود شکست خورد و عنوان نایب قهرمانی این دوره از مسابقات را به دست آورد.

* الهه منصوریان بعد از انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی تیم ملی ووشو جوانان گفت: تیم ملی کشورمان قرار است پس از ۲ سال تشکیل شود.

* بر اساس گزارش گروه تحقیقاتی CIES Football Observatory، فهرست گران‌ترین بازیکنان فوتبال جهان را اعلام کرد که بر این اساس کیلیان امباپه مهاجم پاری سن ژرمن، وینیسیوس جونیور مهاجم رئال مادرید و ارلینگ هالند ستاره نروژی دورتموند در رتبه‌های اول تا سوم گران‌ترین بازیکنان فوتبال جهان هستند. نکته جالب توجه در این فهرست این است که لیونل مسی و رونالدو در جمع ۲۰ نفر اول حضور ندارند.

* هفته بیست‌ودوم و پایانی لیگ برتر فوتبال بانوان، روز دوشنبه، شانزدهم خرداد برگزار شد و تیم‌های خاتون بم و شهرداری سیرجان به ترتیب اول و دوم شدند.

* مسابقات موتور اندور قهرمانی جهان قرار است در ۹ راند برگزار شود و داریوش قربانی نماینده کشورمان در این رقابت‌ها بعد از اینکه در راند اول با حریفی از رژیم صهیونیستی رو به رو شد از شرکت در آن مسابقه انصراف داد. قربانی پس از گذراندن دوره‌های آموزش تخصصی زیر نظر گراهام جارویس، قهرمان جهان در رشته موتور اندرو، در قالب یک تیم در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرده است.

* تیم ملی فوتبال امید ایران با توقف برابر ازبکستان از راهیابی به مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا بازماند. شاگردان مهدوی کیا که در ۲ بازی قبلی برابر قطر به تساوی رسیدند و نتیجه را به ترکمنستان واگذار کردند، با ۲ امتیاز در رده چهارم گروه خود ایستادند و از راهیابی به مرحله حذفی بازماندند.

* هفته سی و چهارم و پایانی لیگ یک با برگزاری ۶ دیدار پیگیری و ۳ دیدار از رقابت‌های این هفته لیگ یک لغو شد. تیم فوتبال ملوان بندرانزلی با پیروزی یک بر صفر مقابل ویستاتوربین تهران ۷۱ امتیازی و قهرمان لیگ یک فوتبال ایران شد. ماشین سازی، شاهین شهرداری بوشهر و ویستا توربین هم به دسته دو سقوط کردند.

* محرم نویدکیا سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان در تماس با مدیریت این باشگاه و با اعلام مشکلات شخصی و نگرانی از عدم امکان کمک به این تیم و دغدغه هواداران انصراف خود را از ادامه همکاری در سال سوم قرارداد صراحتاً اعلام نمود. در همین راستا باشگاه فولاد مبارکه سپاهان اطلاعیه‌ای منتشر و این استعفا موافقت کرد.

* در چارچوب مسابقات لیگ دسته سوم فوتبال آفریقای جنوبی ۲ تیمی که شانس صعود به دسته دوم را داشتند با حریفان خود تبانی کردند که با فاش شدن این مسئله هر ۴ تیم با محرومیت مادم العمر جریمه شدند.

* دور نهایی مسابقات دوچرخه سواری تور دو فرانس که همه ساله در پاریس برگزار می‌شود قرار است برای اولین بار در سال ۲۰۲۴ به جای دیگری منتقل شود تا با بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس تداخل نکند. شهر نیس به عنوان جایگزین احتمالی پاریس در نظر گرفته شده است.

کد خبر 580835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.