عملکرد مدیریت شهری اصفهان برای مبارزه با فساد/ اجرای فاز اول پروژه دره‌گردو در اراک

پربازدیدترین اخبار هفته گذشته سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش‌خبرنگار ایمنا، «جاده جلوان در پله آخر تصویب»، «سقوط ۵ اصله درخت در پی طوفان در کرج»، «بازی رسانه‌ای دلالان با انتشار یک فیلم منقطع شده!»، «وضعیت پل روگذر "راهدار دره‌شوری" ناایمن است»، «تخفیف ویژه ابرسازه‌های تفریحی اصفهان ویژه اسامی رضا و معصومه»، «یکی از گلوگاه‌های "جوزدان" آزادسازی شد»، «خواسته دست فروشان اصفهان / برنامه مدیریت شهری»، «عملکرد مدیریت شهری اصفهان برای مبارزه با فساد» و «اجرای فاز اول پروژه دره‌گردو با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان» از خبرهایی است که در صدر اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای ایمنا در هفته گذشته قرار گرفت و در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

جاده جلوان در پله آخر تصویب

" جاده جلوان در پله آخر تصویب" یکی از اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جزئیات این مسئله در گفت‌وگو با مدیران شهری تشریح شد.

وحید مهدویان، معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: بر اساس مصوبه کارگروه امور زیربنایی استان، جاده شمالی جنوبی جلوان موسوم به جاده مرگ، با عرض ۲۴ متر و جاده شرقی غربی با عرض ۳۶ متر تعیین و مقرر شد با توجه به خارج از محدوده شهر بودن، پس از تأیید جهاد کشاورزی، مراتب در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان مطرح شود.

وی تاکید کرد: در چهاردهم مهرماه ۱۴۰۰ یعنی ۱۰ روز پس از آغاز به‌کار فعالیت در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری، موضوع درخواست رسیدگی به وضعیت جاده جلوان با تاکید بر اهمیت موضوع که شرایط نامناسبی را برای ساکنان محلات حصه و جلوان به‌وجود آورده است و موجب ناامنی آنها شده است، به انضمام توجیهات فنی با اداره کل راه و شهرسازی استان مکاتبه کردم و طی چندین جلسه کارشناسی در نهایت اسفندماه سال گذشته به تصویب کارگروه امور زیربنایی استان به ریاست استاندار رسید.

سقوط ۵ اصله درخت در پی طوفان در کرج

محمد جمشیدی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج از سقوط پنج اصله درخت در طوفان روز دوشنبه شانزدهم خردادماه خبر داد.

وی با بیان اینکه طوفان در کرج باعث شکسته شدن دو اصله درخت و سقوط آن بر روی خودرو شد، افزود: سقوط دو اصله درخت بر روی دیوار مسکونی و یک مورد سقوط درخت بر روی کابل برق از حوادث به جامانده از طوفان امروز بود، همچنین امکان سقوط یک مورد تیر چراغ برق نیز وجود داشت که توسط آتش‌نشانان از این حادثه جلوگیری شد.

بازی رسانه‌ای دلالان با انتشار یک فیلم منقطع شده!

از دیگر عناوین پربازدید خبری سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته " بازی رسانه‌ای دلالان با انتشار یک فیلم منقطع شده! " بود که جزئیات این موضوع در گفت‌وگو با مدیران شهری بررسی شد.

محمدحسین جعفری‌فشارکی، مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان درباره جزئیات ساختمان نیمه‌کاره ورودی خیابان مهرآباد، اظهار کرد: این ساختمان در ورودی خیابان مهرآباد با مساحت ۳۹۰۰ هزار متر مربع حدود ۱۵ تا ۱۸ سال در مرحله سفت کاری رها شده است و تا کنون به‌دلیل اینکه دلال‌ها تمام مالکان این ملک را از صدور رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ مبنی بر تخریب ساختمان، دچار ترس کرده بودند، مانع ادامه روند اجرای پروژه شدند.

وی با بیان اینکه ساختمان نیمه‌کاره ورودی خیابان مهرآباد متعلق به سه نفر شریک است که در طبقات آن در مجموع حدود ۲۰۰ مترمربع تعریض بالکن انجام شده است، افزود: مالکان پس از گذشت زمان زیادی از ترس تخریب، قید مال خود را زده بودند و ساختمان نیمه‌کاره به شکلی کاملاً نازیبا رها و تبدیل به پاتوق معتادان در یکی از بهترین محلات شهر شده بود که این موضوع اعتراض شهروندان را به همراه داشته است.

وضعیت پل روگذر "راهدار دره‌شوری" ناایمن است

ایرج مظفر، معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: با توجه به اینکه پل روگذر "راهدار دره‌شوری" در حوزه مسئولیت شهرداری نیست و توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مدیریت می‌شود، طی مکاتبه‌ای که با مدیرکل این اداره داشتیم، تاکید کردیم که با توجه به آسیب‌دیدگی دو عدد از تیرهای پل مذکور، وضعیت این پل ناایمن است.

وی افزود: تاکید کردیم که: «پیرو گزارش‌های واصله و بازدید انجام شده از پل تقاطع غیرهمسطح زنده‌یاد راهدار محمد دره‌شوری، به استحضار می‌رساند آسیب‌دیدگی دو عدد از تیرهای پل مذکور، وضعیت این پل را ناایمن و خطرناک کرده است؛ به‌گونه‌ای که هر آن احتمال ریزش آن وجود دارد، لذا خواهشمند است دستور اقدام عاجل و مقتضی صادر فرمائید.»

تخفیف ویژه ابرسازه‌های تفریحی اصفهان ویژه اسامی رضا و معصومه

سعید ساکت، مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان گفت: همزمان با دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) ظرفیت‌های تفریحی گردشگری شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان با تخفیف ۳۰ درصدی به افرادی که نام‌های مقدس رضا و معصومه دارند، ارائه می‌شود.

وی در خصوص طرح تخفیفی ویژه دهه کرامت افزود: شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان همزمان با دهه کرامت، طرح تخفیف ۳۰ درصدی خود را برگزار می‌کند. در طرح تخفیف ویژه ابرسازه‌های تفریحی اصفهان، افراد با نام‌های مقدس رضا و معصومه می‌توانند از ظرفیت‌های تفریحی تله‌کابین صفه، تله‌سیژ ناژوان و پک کامل مجموعه شهر رویاها با تخفیف ۳۰ درصدی بهره‌مند شوند.

مشکل دستگاه‌های شارژ "من کارت" در حال پیگیری است

"پیگیری مشکل دستگاه‌های شارژ "من کارت" مشهد" نیز مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس کلانشهرهای ایمنا قرار گرفت.

مهدی بدیع‌فرخد، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: به‌دلیل اختلال به‌وجود آمده در ارتباط گرفتن با شبکه بانکی، تعدادی از دستگاه‌های شارژ "من کارت" در ایستگاه‌های قطارشهری و اتوبوس مشهد با مشکل مواجه شده است که در دست اقدام و پیگیری است.

وی افزود: با توجه به تمهیدات پیش‌بینی شده قبلی جهت روش‌های مختلف شارژ من‌کارت و پرداخت الکترونیک بهای خدمات حوزه حمل‌ونقل، شهروندان می‌توانند با مراجعه به باجه‌های شارژ من‌کارت، جهت شارژ کارت خود توسط باجه‌داران به‌وسیله دستگاه‌های کارت‌خوان جایگزین شده یا در صورتی که گوشی آن‌ها قابلیت NFC داشته باشد، با نصب اپلیکیشن موبایلی پی‌پاد نسبت به شارژ من‌کارت خود اقدام کنند.

یکی از گلوگاه‌های "جوزدان" آزادسازی شد

میثم بکتاشیان، مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان گفت: با توجه به رویکرد محله‌محوری در این دوره مدیریت شهری، محله "جوزدان" در سال جاری به‌صورت ویژه مورد توجه قرار گرفت که در این راستا یکی از گلوگاه‌های مهم این محله در ماه‌های نخست امسال آزادسازی و عبور و مرور شهروندان از این گذر تسهیل شد.

وی تاکید کرد: در راستای توجه به محله جوزدان در سال جاری، یکی از گلوگاه‌های مهم این محله در ماه‌های نخست آزادسازی شد که با این اقدام عبور و مرور شهروندان از این گذر، تسهیل شد. در سال گذشته جلساتی در محله جوزدان برگزار شد و به شهروندان این محله قول‌های مساعد برای رفع مشکلات دادیم، بنابراین امسال نگاه ویژه‌ای برای حل مسائل این محله خواهیم داشت.

خواسته دست فروشان اصفهان / برنامه مدیریت شهری چیست؟

" خواسته دست فروشان اصفهان / برنامه مدیریت شهری" نظر مخاطبان زیادی را در هفته گذشته به خود جلب کرد و جزو اخبار پربازدید کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا قرار گرفت.

دست‌فروشی در ردیف مشاغل خدماتی قرار دارد که به اشتباه از جمع‌آوری و برخورد با آنها به‌عنوان ساماندهی یاد شده است. این پیشه، بیش از اینکه یک تهدید برای شهر باشد، فرصتی برای امرار معاش خانواده‌ها و گردشگری شهر است و می‌تواند ضمن درآمدزایی برای شهرداری، در شکل یک جاذبه توریستی نیز مطرح شود.

برخی عقیده دارند که دست‌فروشی آورده‌ای برای شهر، جامعه و کشور ندارد و از این منظر آن را در ردیف مشاغل کاذب قرار می‌دهند، اما از سوی دیگر این کار، راهی برای تأمین معیشت خانوار محسوب می‌شود و به همین دلیل برخورد با آن در این سال‌ها تنها آمار بیکاران را افزایش داده است.

در کلانشهرهایی همچون تهران، شیراز و مشهد، روزانه شاهد تردد تعداد زیادی از دست‌فروشان هستیم، لذا شهرداران این کلانشهرها ساماندهی دست‌فروشان را به جای برخورد و جمع‌آوری، در دستور کار قرار دادند؛ به صورتی که در ۱۱۴ بوستان پایتخت، سازه‌هایی برای فعالیت دست‌فروشان و غرفه‌داران در نظر گرفته شده و از این سازه‌ها، ده‌ها غرفه به زنان سرپرست خانوار تعلق می‌گیرد.

مدیریت شهری اصفهان برای مبارزه با فساد چه کرده است؟

از دیگر عناوین پربازدید خبری سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته‌"عملکرد مدیریت شهری اصفهان برای مبارزه با فساد" بود که جزئیات این موضوع در گفت‌وگو با مدیران شهری بررسی شد.

محسن زمانی، مدیرکل بازرسی شهرداری اصفهان گفت: تفاوت اداره پاسخگویی به شکایات و اداره نظارت همگانی زمانی نمایان می‌شود که در اداره پاسخگویی به شکایات معمولاً شهروند موضوعات شخصی را بیان می‌کند، اما در حوزه نظارت همگانی، شهروندان نکات کلی و عام شهر همچون ایرادات کلی در اقدامات فرهنگی و خدماتی را بیان می‌کنند.

وی افزود: اداره بازرسی یک نهاد نظارتی در مجموعه شهرداری اصفهان است که در زیرمجموعه حوزه شهردار قرار دارد و ابزاری برای نظارت بر مجموعه و زیرمجموعه‌های شهرداری توسط شهردار اصفهان است؛ نظارت بر روند فعالیت‌های اجرایی شهرداری و تطبیق این فعالیت‌ها در قسمت‌های مختلف با قانون از جمله وظایف اداره کل بازرسی شهرداری اصفهان است که در زیرمجموعه این اداره کل، سه اداره قرار دارد و «اداره بازرسی» یکی از این اداره‌ها است که وظیفه آن رصد فعالیت‌های اجرایی، اطمینان از صحت انجام عملیات‌ها و تطبیق تمام فعالیت‌های شهرداری بر قانون است.

اجرای فاز اول پروژه دره‌گردو با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان

دیگر خبر سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا که در هفته گذشته مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت، «اجرای فاز اول پروژه دره‌گردو با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان» بود.

حجت‌اله مرادی، معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری اراک گفت: برآورد مالی فاز اول عملیات در پروژه دره‌گردو انجام شده است و پس از برگزاری فراخوان مناقصه با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان اجرایی خواهد شد.‌

وی افزود: پروژه دره‌گردو از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی شهرداری در سال جاری است و از نظر ارزش ریالی بزرگترین پروژه بعد از تقاطع‌های شهری محسوب می‌شود، لذا اجرای آن از اولویت‌های مجموعه شهرداری است و شورای اسلامی شهر نیز بر سرعت پیشرفت پروژه نظارت دارد.

کد خبر 580790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.