کلاهبرداری اینترنتی با شگرد فروش شارژهای تخفیف‌دار

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که با برداشت غیرمجاز ۲۰۰ میلیون ریالی اقدام به خرید شارژ کرده بود، خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با ارائه مرجوعه قضائی توسط شهروند مالباخته مبنی بر برداشت ۲۰۰ میلیون ریال به صورت غیرمجاز از حساب، رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد که شاکی طی روزهای اخیر اقدام به پرداخت وجه از طریق نرم‌افزار جعلی «یارانه من» کرده است که این برنامه با دسترسی به پیامک‌ها اقدام به سرقت رمز دوم پویا و در نهایت منجر به برداشت غیرمجاز از حساب شاکی شده است.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان پیرامون شناسایی متهم تصریح کرد: طی بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان، متهم از طریق برداشت غیرمجاز اقدام به خرید شارژ و سپس تبلیغ و فروش آن در شبکه‌های اجتماعی کرده که با هماهنگی مقام قضائی شناسایی و به پلیس فتا منتقل شد.

وی گفت: در فرآیند ثبت‌نام و ارائه اطلاعات جهت یارانه‌ها به دفاتر مجاز و معتبر پیشخوان خدمات دولتی مراجعه و از ورود به لینک‌ها و نصب اپلیکیشن‌ها و درج اطلاعات هویتی و بانکی خودداری کنند، همچنین شارژهای تلفن همراه موردنیاز خود را تنها از طریق اپلیکیشن‌های تأیید شده اپراتورها یا سایت‌های مرجع و تأیید شده تهیه کنند و به هیچ عنوان از طریق موتورهای جست‌وجو یا شبکه‌های اجتماعی خرید نکنند.

سرهنگ مرتضوی ادامه داد: شهروندان می‌توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

کد خبر 580752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.