فرودگاه مونترال کانادا

مونترال یکی از بزرگ‌ترین شهرهای فرانسوی زبان در دنیا است. این شهر در استان کبک واقع در کانادا است. سالانه مسافران بسیاری زیادی به کانادا سفر می‌کنند تا از این شهر بازدید کنند. جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های تاریخی این شهر باعث جذب توریست از سراسر دنیا شده است.

به همین علت فرودگاه این شهر به یکی از پرجمعیت‌ترین فرودگاه‌های دنیا تبدیل شده است. داشتن اطلاعات در زمینه فرودگاه شهر مقصد، کمک می‌کند تا سفر راحت‌تر و آسان‌تری داشته باشیم. این اطلاعات شامل خدمات فرودگاه، جابه‌جایی در فرودگاه، فاصله فرودگاه تا شهر و غیره است.

ما در ادامه این اطلاعات را به شما ارائه می‌دهیم. پس اگر بلیط تهران مونترال را گرفته‌اید، حتماً تا انتها این مطلب با ما همراه باشید تا سفر بهتری را تجربه کنید.

رفت و آمد به فرودگاه مونترآل

فاصله فرودگاه مونترال تا شهر حدود ۲۰ کیلومتر است. همچنین به دلیل گستردگی فرودگاه، باند و ترمینال در دو منطقه جدا قرار دارد. فاصله زیاد فرودگاه تا شهر موجب ایجاد چندین راه برای حمل و نقل شده است که ما می‌توانیم از آن‌ها برای رسیدن به مرکز شهر استفاده کنیم. در ادامه توضیح مختصری درباره هر کدام می‌دهیم:

  • تاکسی: فرودگاه به ماشین‌هایی که دارای شرایط لازم برای انتقال مسافران باشند، مجوز تاکسی‌رانی می‌دهد. این شرایط شامل داشتن صندلی راحت، داشتن امکانات رفاهی و راننده قابل اعتماد است. محل توقف تاکسی‌ها درب خروجی فرودگاه است. اگر مسیر فرودگاه تا مرکز شهر را با تاکسی طی کنید، در کمتر از یک ساعت به مقصد می‌رسید.
  • اتوبوس: روشی دیگر برای رسیدن به مرکز شهر استفاده از اتوبوس است. چندین نوع اتوبوس وجود دارد. اتوبوس‌های دولتی که شامل ۵ خط می‌شوند. دو خط ۲۰۹ و ۲۰۴ که در طول روز جابه جایی مسافران را انجام می‌دهند. دو خط دیگر ۳۷۸ و ۳۵۶ در شب‌ها فعالیت می‌کنند. خط ۷۴۷ جدیدترین خط اتوبوس در این مسیر است. این اتوبوس در طول ۲۴ ساعت شبانه روز فعالیت می‌کند. مسیر حرکت این خط معمولاً کمتر از یک ساعت و نیم طول می‌کشد. همچنین تعدادی اتوبوس‌های خصوصی نیز وجود دارند. برخی ایرلاین‌ها این خدمات را به مسافران خود ارائه می‌دهند و مسافران خود را با اتوبوس‌های خصوصی به مرکز شهر می‌برند. اتوبوس‌های دیگر از نوع شاتل هستند، که مسافران را منتقل می‌کنند.
  • قطار: قطار وسیله دیگری برای جابه‌جایی هستند. فاصله ایستگاه قطار تا فرودگاه تقریباً ۱۰ دقیقه است. معمولاً از خط ۲۰۴ یا اتوبوس‌های شاتل برای رسیدن به ایستگاه قطار استفاده می‌شود.
  • ماشین: می‌توانیم برای رفت و آمد آسان‌تر از فرودگاه تا شهر و جابه‌جایی داخل شهر، ماشین کرایه کنیم. شما می‌توانید داخل فرودگاه اقدام به تهیه ماشین کنید. با توجه به نوع ماشین و مدت زمانی که آن را کرایه می‌کنیم، هزینه کرایه ماشین متفاوت است.

پس پیشنهاد می‌کنیم هنگام تهیه بلیط تهران مونترال، نوع رفت و آمد خود را در فرودگاه نیز در نظر بگیرید.

فرودگاه مونترال کانادا

امکانات فرودگاه مونترال

این فرودگاه به دلیل داشتن حجم زیاد مسافر، دارای خدمات و امکانات رفاهی فراوان است. ما در ادامه به معرفی تعدادی از این خدمات فرودگاه می‌پردازیم:

اینترنت فرودگاه: وجود اینترنت نامحدود در سراسر فرودگاه از امکانات بارز آن است. برای اتصال به اینترنت تنها نیاز است نام YUL wi-fi را وارد لپ تاپ یا گوشی خود کنید و به اینترنت نامحدود فرودگاه متصل شود. البته پس از ۶۰ دقیقه اینترنت با یک پیام تبلیغاتی قطع می‌شود، ولی پس از مشاهده تبلیغات دوباره به اینترنت وصل می‌شوید.

عابر بانک: با کارت‌های بین المللی می‌توانید از خودپردازهای فرودگاه استفاده کنید. البته ارزهای دیگر کشورها هم دارای خودپرداز مخصوص به خود هستند.

صرافی‌ها: کیوسک‌های شرکت بین المللی تبادل ارز در گیت ۰۱ (کانادا)، گیت ۰۵( بین الملل)، قسمت بار بین الملل، محوطه جدید تجاری، طبقه پروازهای ورودی و محوطه پروازهای خروجی آمریکا واقع شده است. پس اگر بلیط تهران مونترال تهیه کرده‌اید و فراموش کرده‌اید ارز تهیه کنید، می‌توانید از خدمات فرودگاه استفاده کنید.

تغذیه: این فرودگاه دارای رستوران‌ها و کافی شاپ‌های متعددی است که ساعت کاری آن‌ها با هم متفاوت است. رستوران ساب-وی در محوطه عمومی و برگرکینگ در محوطه تجاری به صورت شبانه روزی برای ارائه خدمات به مسافران باز است.

محوطه بازی: وجود مکان برای تفریح کودکان و امکانات رفاهی برای سرگرم کردن آن‌ها از خدمات دیگر این فرودگاه است. این محوطه سفر راحت‌تری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

خرید: یکی از مهم‌ترین امکانات هر فرودگاه، فروشگاه‌های واقع در آن است. در نزدیک گیت ۵۲، ۶۳ و ۷۵ فروشگاهی وجود دارد که می‌توانید بدون مالیات از آن‌ها خرید کنید.

ابتکار جدید فرودگاه مونترال

حتماً در فرودگاه‌ها مشاهده کرده‌اید که برای بازرسی مسافران از سگ‌ها استفاده می‌کنند. این سگ‌ها در فرودگاه برای جستجو مواد مخدر به نگهبانان کمک می‌کنند و یا کسانی را که مشکوک به حمل بمب هستند، شناسایی می‌کنند. فرودگاه مونترال طی یک ابتکار نوآورانه از سگ‌ها برای کمک به کسانی که فوبیا پرواز دارند استفاده کرده است. این سگ‌ها کاملاً آموزش دیده‌اند و به مسافران کمک می‌کنند تا بتوانند بر ترس خود در طول پرواز غلبه کنند. این سگ‌ها تا کنون به افراد زیادی کمک کرده‌اند. البته قبل از استفاده از این روش حتماً از افراد سوالاتی درارتباط با عدم داشتن آلرژی به سگ‌ها و عدم داشتن ترس از آن‌ها پرسیده می‌شود.

در این مقاله شما با فرودگاه مونترال کانادا به صورت خلاصه و مفید آشنا شدید. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم در هنگام تهیه بلیط تهران مونترال مطالب این مقاله را در نظر بگیرید. آیا شما تا به حال از این فرودگاه بازدید کرده‌اید؟ یادتان نرود نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

کد خبر 580721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.