فروکش کردن موج گرمای هوا از شنبه/گردوغبار محلی در نیمه‌شرقی اصفهان

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از برقراری جوی نسبتاً ناپایدار در سه روز آینده روی استان خبر داد و گفت: دمای هوا که در روزهای اخیر تا ۳۹درجه سانتی‌گراد رسید، از روز شنبه به ۳۵درجه فروکش خواهد کرد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده برقراری جوی نسبتاً ناپایدار در سه روز آینده روی استان است و آسمان در بیشتر مناطق به شکل صاف تا کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد نسبتاً شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی از احتمال گردوخاک و کاهش دید در نیمه شرقی استان اصفهان خبر داد و افزود: این وضعیت در روزهای شنبه و یکشنبه تشدید خواهد شد، بیشینه دمای هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده یک تا دو درجه افزایش و کمینه دمای هوا یک تا دو درجه کاهش می‌یابد.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان دمای هوای اصفهان در گرم‌ترین زمان را ۳۹ درجه سانتی‌گراد اعلام کرد و گفت: کمینه دمای فردا صبح ۲۳ درجه پیش‌بینی می‌شود، گرم‌ترین نقطه استان نیز خوروبیابانک با دمای ۴۴ درجه سانتی‌گراد و خنک‌ترین شهرستان، بویین‌ومیاندشت با دمای هفت درجه خواهد بود.

وی ناپایداری جوی را همراه با وزش باد شدید دانست و تاکید کرد: این پدیده تا فردا مشکلی ایجاد نمی‌کند اما برای روز شنبه و یکشنبه در نیمه شرقی استان به ویژه در مناطق چوپانان، خوروبیابانک، نائین و اردستان احتمال گردوغبار محلی و کاهش دید وجود دارد.

آقایی اظهار کرد: وزش باد امروز از سمت غرب است و گردوغباری به همراه ندارد، دمای هوا که در روزهای اخیر تا ۳۹ درجه سانتی‌گراد رسید، از روز شنبه به ۳۵ درجه کاهش می‌یابد اما از آخر هفته آینده دوباره دمای هوا روبه افزایش می‌رود.

کد خبر 580705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.