برق برخی ادارات استان تهران قطع شد

برق تعدادی از دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی پرمصرف در مناطق تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق استان تهران به دلیل عدم رعایت مصوبه هیئت وزیران قطع شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، قاسم شهابی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران، اظهار کرد: با هدف حفظ پایداری شبکه سراسری برق کشور در ایام گرم سال، شرکت‌های توزیع نیروی برق سراسر کشور ناچار به مدیریت اضطراری بار هستند.

وی افزود: بر همین اساس مطابق با مصوبه هیئت دولت، در روزهای اوج مصرف برق در ماه‌های گرم سال، دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیردولتی موظف‌اند نسبت به کاهش مصرف برق در ساعات اداری به میزان حداقل ۳۰ درصد نسبت به مصرف دوره مشابه سال گذشته و در ساعات غیراداری به میزان ۶۰ درصد مصرف جاری با اولویت خاموش‌کردن روشنایی غیرضروری و سامانه‌های سرمایشی اقدام کنند.

شهابی با اشاره به پایش مصرف تمامی مشترکان اداری از طریق سامانه هوشمند شرکت توزیع نیروی برق استان تهران، افزود: بدیهی است در صورت عدم رعایت سقف تعیین شده، پس از تذکر و اطلاع قبلی، برق مشترکانی که تجاوز از سهمیه دارند، قطع می‌شود.

وی با تاکید بر استفاده ادارات، مراکز مهم و حیاتی از مولدهای برق اضطراری، حفظ آمادگی در مواجهه با بحران‌های احتمالی و کمک به مدیریت بار شبکه را از مزایای مهم مولدهای مذکور عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران ضمن قدردانی از همکاری‌های انجام شده از سوی همه مشترکان تحت پوشش این شرکت در بخش‌های مختلف، بار دیگر از عموم مشترکان دعوت کرد با صرفه‌جویی در برق مصرفی خود، در توسعه اقتصاد کشور نیز نقش مؤثری ایفا کنند.

شهابی استفاده از روشنایی طبیعی روز و خاموش‌کردن لامپ‌های اضافی را ساده‌ترین روش صرفه‌جویی دانست و افزود: تنظیم دمای کولرهای گازی روی ۲۵ درجه، استفاده از دور کند کولرهای آبی، عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات اوج مصرف و استفاده از آنها در ساعات غیر اوج، از مهم‌ترین راهکارهای مدیریت مصرف انرژی برق هستند.

کد خبر 580608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.