از لزوم احداث یادمان شهدای گمنام  تا استفاده از مشاوران مالیاتی در شهرداری

در پنجاه‌وهشتمین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز، شهرداری اهواز ملزم به استفاده از مشاورین مالیاتی در شهرداری و سازمان‌های وابسته و احداث یادمان شهدای گمنام در پارک های شهید سبحانی و میثاق شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز، امروز _ چهارشنبه ۱۸ خردادماه_ در صحن این شورا با دستور کارهای تفریق بودجه سال ۱۳۹۹ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز، احداث یادمان‌های شهدای گمنام در بوستان‌های سطح شهر، گزارش کمیته‌های نظارتی شورا و و بررسی اولویت‌های کمیسیون‌های شورای شهر اهواز تشکیل شد.

علی‌مدد هاشم‌پور، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اهواز در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: در سنوات پیشین سازمان‌های امور مالیاتی جرایم‌هایی بابت ارزش افزوده برای شهرداری اهواز و سازمان‌های وابسته لحاظ کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه طبق تبصره ۷ ماده ۸ قانون مالیات ارزش افزود، شهرداری و سازمان‌های وابسته از مورد ذکر شده معاف هستند، پیشنهاد می‌شود در کنار سازمان‌های شهرداری مشاورین مالیاتی قرار داشته باشند تا چنین جریم‌هایی دیگر تکرار نشد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: ۴ سازمان مدیریت پسماند، خدمات موتوری، زیبا سازی و عمران شهرداری اهواز هر کدام قریب به ۲۵ میلیارد تومان بابت ارزش افزوده و مالیات جریمه شده‌اند.

وی تاکید کرد: شورای شهر در نظر دارد، برای جلوگیری از ایجاد چنین جرایم شهرداری را ملزم به استفاده از مشاورین مالیاتی کند بدین صورت که برای هر سازمان یک مشاور در نظر گرفته شود و یا اینکه برای هر چهار سازمان یک مشاوره انتخاب شود، این کار باوجود هزینه جزئی که دارد دستاوردی بسیار خوبی برای شهرداری خواهد داشت.

در ادامه حجت‌اله زارع زاده نایب رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: در سالیان گذشته پیکر مطهر شهدای گمنام در برخی از پارک‌های سطح شهر اهواز از جمله پارک شهید سبحانی در خیابان قدس، پارک میثاق در منطقه ۴ شهرداری و پارک جزیره در منطقه ۲ شهرداری اهواز دفن شده است.

وی افزود: طی این سال‌ها باید یادمانی در خو رو شأن این شهدای بزرگوار بنا می‌شد که متأسفانه بنا به هر دلیلی چنین کاری تا کنون صورت نگرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: امروز با ارائه و تصویب طرح احداث یادمان شهدای گمنام با توجه پیش‌بینی ردیف بودجه پیش‌بینی شده، شهرداری اهواز مکلف شد، ظرف مدت شش ماه نسبت به طراحی و اجرا و احداث یادمان شهدای گمنام با اولویت یادمان شهدای واقع در پارک شهید سبحانی و پارک میثاق اقدام کند.

کد خبر 580603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.