ارزیابی و پایش ۸۰۰ ساختمان ناایمن در همدان

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان گفت: با ارزیابی‌های انجام شده حدود ۸۰۰ پایش در سطح شهرستان همدان انجام و ثبت شد که از این تعداد، وضعیت ساختمان‌های دارای مشکلات فنی و ایمنی بر اساس رسالت ذاتی، به متولیان و مراجع ذی‌صلاح اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدصادق پورسینا با اشاره به اقدامات انجام شده برای بازتوانی ساختمان‌ها در همدان، اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی شهرداری همدان در مورد پایش، ارزیابی و مقاومت در برابر حریق اقدامات خوبی انجام داده است و پس از حادثه پلاسکو، ساختمان‌هایی که شاخصه‌های خاص مثل ارتفاع ساختمان، موقعیت خاص به‌واسطه قرارگیری در معابر پر تردد یا ساختمان‌های دارای طبقات منفی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: بر اساس این ارزیابی حدود ۸۰۰ پایش در سطح شهرستان همدان انجام و به ثبت رسید که از این تعداد، بعضی از ساختمان‌ها مشکلات فنی و ایمنی داشت که بر اساس رسالت ذاتی به متولیان و مراجع ذی‌صلاح اعلام کردیم.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان تصریح کرد: بخشی از ساختمان‌های ناایمن اقداماتی را برای رسیدن به ایمنی انجام دادند و بخشی دیگر هیچ کاری را نکردند و تنها اخطارهای بعدی ما را دریافت کردند.

وی با تاکید بر اینکه باید اتفاقی که در آبادان افتاد را به صورت کاملاً جدا با حادثه پلاسکو در نظر بگیریم و این دو مورد را از هم تفکیک کنیم، گفت: ماهیت حادثه متروپل بحث سازه‌ای و وضعیت سیستم باربری ساختمان بود، اما پلاسکو ماهیتی ناشی از آتش‌سوزی بود.

پورسینا خاطرنشان کرد: در خبرهای این روزها می‌بینیم که رسانه‌ها این دو موضوع را از هم تفکیک نمی‌کنند، متولی اتفاقات حریق سازمان آتش‌نشانی و شهرداری است و این دو سازمان باید در این مورد اقداماتی را انجام دهند که ما نیز مستثنی نبودیم.

وی با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی تنها می‌تواند تجربیات خود در حوزه مقاومت ساختمان بر اثر حریق را اعلام کند، گفت: در حوادثی مانند متروپل آبادان بحث پایایی ساختمان مطرح بود و بحث مقاومت ساختمان بر اثر حریق مطرح نیست.

کد خبر 580495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.