ضرورت نگاه تخصصی برای جلوگیری از بروز مخاطرات در کرج

نایب رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج گفت: با توجه به قدمت بنای سینما هجرت و سایر ساختمان‌های پیرامونی لازم است در مواجه با مخاطره ایجاد شده نگرشی فنی و تخصصی شکل گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مریم قهرمانی صارم امروز چهارشنبه _ هجدهم خردادماه_ با اشاره به حادثه اخیر فرونشست زمین مجاور سینما هجرت کرج، اظهار کرد: به دلیل اتفاق‌های چند روز گذشته در محدوده سینما هجرت به جهت بازدید و گفت‌وگو با کسبه دچار حادثه و خسارت از محل مذکور بازدیدی انجام شد، نبود نگاه فنی، تخصصی و کم اهمیت بودن مخاطره ایجاد شده در اقدامات شکل گرفته قابل مشاهده بود.

وی با بیان اینکه انجام اقدامات مؤثر برای پیشگیری از حادثه‌ای مشابه در محل ذکر شده، ادامه داد: با توجه به امکان حادثه‌ای مشابه در محدوده مذکور و احتمال ایجاد خسارات جدی‌تر، لازم است که اقدامات موثرتری در این زمینه انجام شود.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: پیشنهاداتی جهت اقدامات پیشگیرانه منطبق بر اصول مهندسی و پدیده‌های مربوط به فروریزش و فرونشست زمین به حوزه فنی و عمرانی ارائه شد، با توجه به اهمیت موضوع در مکاتبه‌ای با رئیس شورای اسلامی شهر مراتب را جهت پیگیری و اقدامات لازم اعلام کردم؛ امیدوارم نگاه حوزه مدیریت بحران به این مقوله از خسارات احتمالی جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: پدیده فرونشست زمین می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد، اما نکته بسیار حائز اهمیت آن است که در پدیده فرونشست انتظار وقوع مجدد دور از انتظار نیست، بنابراین با توجه به قدمت بنای سینما هجرت و سایر ساختمان‌های پیرامونی لازم است در مواجه با مخاطره ایجاد شده نگرشی فنی و تخصصی شکل گیرد.

قهرمانی‌صارم تصریح کرد: در بازدید انجام شده و در تماس با مدیران حوزه فنی، اقداماتی سطحی، بدون مطالعه و کاملاً غیر فنی در حال انجام است، در حال حاضر سینما هجرت همچنان پذیرای مراجعین در سانس‌های نمایش فیلم است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی فارغ از خسارات مالی وارد شده به کسبه محدوده این رخداد که بسیار حائز اهمیت است، برای پیشگیری از خسارات مالی و جانی، ضمن بررسی جوانب موضوع از حیث کارشناسی، جهت تشریح امر و ایجاد شرایطی امن در وضعیت موجود، باید اهمیت موضوع به استحضار مقامات تصمیم ساز استان البرز اعم از استاندار و دادستان برسد.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: برقراری تعامل با مالک سینما (حوزه‌هنری) و سایر مالکان در معرض آسیب به جهت گذر از خطرات احتمالی قطعاً مؤثر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر محور مذکور در طرح تملک و تعریض معبر واقع است، همچنین تعدادی از املاک ریزدانه تملک شده است و در گذشته شهرداری کرج توافقی با مجموعه حوزه هنری داشته است که بی‌نتیجه مانده است.

کد خبر 580489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.